علت استقبال مخاطبان از بازپخش فیلم ها در آی فیلم

حمیدرضا پگاه بازیگر Actor سینما Cinema و تلویزیون گفت: با این روندی که آی فیلم در پیش گرفته است، می تواند همیشه مخاطبان خاص خود را داشته باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون اضافه کرد: اینگونه نیست که بگوییم برای مخاطبان فرامرزی باید یک نوع خاصی کار ساخته شود و برای مخاطب ایرانی یک نوع دیگر. ساخت سریال هایی که در یک ساختمان و ماشین و چند خیابان انجام می شود اشتباه است؛ در فیلم ها و سریال ها باید جنبه های مختلف زندگی در نقاط مختلف و شرایط طبیعی متفاوت نشان داده شود تا تمامی مخاطبان آن را ببینند.

وی بیان کرد: آی فیلم شبکه ای است که این آگاهی را به مخاطب خود داده است و این قرارداد را با بیننده دارد که اگر با فیلم و سریالی ارتباط برقرار کرده اند و بخواهند مجدد آن را ببینند به سراغش بروند و یا از طرف دیگر، به مخاطبانی که به هر دلیلی نتوانسته اند اثری را ببینند یا به مخاطبان جوان و نوجوان امروز ما این شانس دوباره را بدهد که به تماشای فیلم ها و سریال های گذشته بنشینند و از آن ها لذت ببرند بنابراین این شبکه می تواند همیشه مخاطبان خاص خود را داشته باشد. اتفاقا برای خود من هم پیش آمده است که کاری را ندیده باشم و آن را از طریق آی فیلم دنبال کنم البته من خیلی کارهای خودم را دنبال نمی کنم اما اینکه این آثار مخاطبان برون مرزی دارند برای من بازیگر هم بسیار جذاب است. بنابراین این مساله جزء نکات مثبت آی فیلم است که توانسته این فیلم ها و سریال های ایرانی را به زبان های مختلف دوبله کند.

وی در ادامه در ارتباط با اینکه چه ژانری بیشتر می تواند مخاطبان بیشتری را با خود همراه سازد، گفت: واقعیت آن است که کار خوب همیشه مخاطب خاص خود را دارد و می تواند در هر سبک و ژانری باشد. در واقع به نظر من اصلا گونه و ژانر مهم نیست بلکه کیفیت کار مهم است که از فیلمنامه خوب آغاز و به زمان پخش مناسب ختم می شود. بنابراین در این بین عوامل بسیاری وجود دارد که شامل فیلمنامه، عوامل کار، نوع و شرایط ساخت، زمان پخش مناسب و تبلیغات درست و... می شود.

پگاه افزود: از نظر من میان مخاطبان برون مرزی و درون مرزی تفاوت چندانی وجود ندارد. بسیاری از کارهایی که در ایران با استقبال روبرو شده، در خارج از مرزها هم به همان میزان دیده شده است، اگرچه من آماری دقیق از این موضوع ندارم اما کاری که خوب باشد مخاطبان خود را در هر جا پیدا می کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه بیان کرد: اینگونه نیست که بگوییم برای مخاطبان فرامرزی باید یک نوع خاصی کار ساخته شود و برای مخاطب ایرانی یک نوع دیگر. اینگونه نیست که مثلا مکان های دیدنی ایران را در فیلم ها و سریال ها، تنها برای ترغیب مخاطبان برون مرزی بگنجانیم بلکه در تمامی کارها باید به این عوامل توجه کرد. در واقع کارها نباید جنبه سفارشی و دستوری پیدا کنند و فقط برای گروهی از مخاطبان باشند. برای رسیدن به سطح مطلوب کیفی،نیاز به تامین هزینه است که ما در این امر کمی دچار مشکل هستیم.

پگاه گفت: ما در همه چیز باید جانب اعتدال را رعایت کنیم. من نمی گویم که ما فقط زیبایی ها را به تصویر بکشیم و مشکلات جامعه را ندیده بگیریم، اتفاقا از نظر من اثر نمایشی خوب، نشان دادن همزمان فراز و فرودها است و نه نشان دادن یک طرف ماجرا. معتقدم اگر قرار است سوژه ای کار شود از روابط احساسی گرفته تا موضوعات اکشن یا پلیسی و معمایی و غیره باید در فضاهای مختلف و اقلیم های متفاوت ساخته شود که در کنار موضوع اصلی، این زیبایی ها هم دیده شود.

پگاه در ادامه در پاسخ به این سوال که برنامه های تولیدی مثل نقد فیلم و یا گفت و گو با بازیگران و ... تا چه حدی می تواند مخاطبان را به خود جذب کند، گفت: در همه جای دنیا این چنین برنامه هایی برای ایجاد جذابیت برای مخاطبان است اما باید از شکل تکراری و عامش خارج شود و رویکردی تازه و نو داشته باشد. وقتی می گویم رویکرد منظورم آن است که مثلا در ارتباط با یک سریالی که در حال پخش است دو نفر کارشناس را در مقابل هم با نظرات موافق و مخالف قرار دهیم تا در مورد آن سریال کارشناسانه نظراتشان را بیان کنند. در چنین شرایطی برای مردم جذاب خواهد بود که این صحبت ها را بشنوند و تحلیل ها را یاد بگیرند چرا که مخاطبان خودشان هم دوست دارند در مورد سریال ها و فیلم ها نظر دهند. حال چه خوب است که به جای مردم، دو کارشناس با علم به اثر، نظرات و دیدگاه های متفاوت در جامعه را انعکاس دهند و به نوعی صدای مردم شوند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ارتباط با اینکه تا چه اندازه فیلم ها و سریال ها می توانند معرف سبک و فرهنگ ایرانی باشند، گفت: ما بضاعت محدودی داریم. از نظر من، ما باید سریال خوب بسازیم و داستان را به گونه ای نمایش دهیم که مخاطب سرگرم شود. ارائه پیام های خاص در قالب اثر همیشه با شکست روبرو شده است. باید قصه خوب تعریف کنیم و باکیفیت مطلوب بسازیم و در ضمن آن، فرهنگ و پیام خود به خود انتقال پیدا می کند.

پگاه در پایان گفت: اگر بخواهم سریالی را نام ببرم که من در آن به ایفای نقش پرداخته ام و شبکه آی فیلم بازپخش نکرده، یکی «با من بمان» کار حمید لبخنده و دیگری «آخرین گناه» حسین سهیلی زاده است که علاقه مندم بازپخش شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اتفاقی عجیب در قطار تهران - مشهد + عکس های باورنکردنی

فیلم رسوایی اخلاقی 5 عضو شورای شهر بابل در ویلا / اعتراف جدید

این پسر شیطان صفت به زن قصاب محله هم رحم نکرد ! + عکس

اعدام برای این سرباز خائن ! + عکس

فقط بگو دخترم کجاست؟ + عکس پرنیای گمشده کرجی

رهام دختر اعتشاش گر تحت تعقیب / این 4 مرد در شهر مرزی چه کردند + عکس

حاج یحیی بعد از ازدواج موقت با ثریا نفس آخر را کشید!

سهیلا عروس 8 ساله به حجله داماد نرفت! / در جنوب تهران رخ داد + عکس

بلای شوم بر سر منصوره در خانه شوهر موقت! / در الهیه رخ داد

ازدواج سه دقیقه‌ای زنان در ایران !

اشک های خوشحالی قاتل تینا دانشجوی پزشکی در دادگاه تهران! + عکس و جزییات

عجیب ترین تکلیف یک معلم برای دانش آموزان!

تصویری از لحظه شهادت یک پلیس / دیشب 3 مامور نیروی انتظامی شهید شدند

 

کدخبر: 414931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟