10 خبر مهم و برتر همدان در سال 1400 !

عارفه سلیمانی فرد سرپرست پایگاه خبری رکنا در استان همدان، در این مدت 10 ماه اخبار گوناگونی در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی، سیاسی وحوادث درج نموده ایم تا  از این تریبون بتوانیم در مردم را سهمی در آگاهی مردم داشته باشیم و خوشبختانه در این مدت به دلیل نگرش خاص رکنا توانست در این استان مخاطبان خاصی را جذب کند.

1-انتقال سنگ قبر دوره تیموری از خانه شخصی به میراث فرهنگی

انتقال سنگ قبر دوره تیموری از خانه شخصی به میراث فرهنگی

در این خبر درخصوص تحویل یک سنگ قبر ۸۰۰ ساله متعلق به دوره تیموری به میراث‌فرهنگی همدان نوشتیم و از چند جهت هدف این را داشتیم در درج این خبر مخصوصا جذب گردشگری با اشاره به اینکه این سنگ قبر مربوط به ۸۰۰ سال گذشته بوده است ادامه داد: این سنگ قبر از نوع و جنس آهک خاقانی و به شکل گهواره‌ای و به رنگ زرد است و متعلق به دوران ایلخانی تیموری است.

2-ساخت ۳ شهرک پرورش شترمرغ در همدان

ساخت ۳ شهرک پرورش شترمرغ در همدان

رکنا در زمینه کشاورزی هم خبر های متعددی زده و اعلام شده و از فعالیت  24 واحد پرورش شترمرغ در سالجاری خبر  داد و با ساخت 3 شهرک پرورش شتر مرغ در همدان در صادرات محصولات شترمرغ هم حرفی داردفواید صنعتی پرورش شترمرغ را تولید گوشت، چرم و روغن و غیره نام برد و ادامه داد: ظرفیت تولید سالانه واحد‌های پرورش شترمرغ استان ۲۵۵ تن گوشت و ۱۲ هزار و ۶۰۰ قطعه جوجه است.در حال حاضر این واحد‌ها مستقیماً برای بیش از ۸۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

3- پنج نفر دیگر در استان همدان قربانی ویروس کرونا شدند

پنج نفر دیگر در استان همدان قربانی ویروس کرونا شدند

 در این مدت در زمینه امار روزانه کرونا مطالب زدیم تا مخاطبان رکنا ویرورس کرونا و خطرات آن بدانند و کمکی برای رعایت کردن شود.

درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۷۶۸ ، بهار ۹۴۵، تویسرکان ۹۸۷، رزن ۷۴۲، درگزین ۲۷۹ ، فامنین ۳۱۰ و کبودراهنگ ۹۹۹ نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون سه هزار و  ۱۱۹ نفر در ملایر، ۲ هزار و ۲۳۴ نفر در نهاوند و ۶ هزار و ۵۴۵ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

4-چشم انداز زیبای پاییزی در پیاده راه بوعلی شهر همدان

چشم انداز زیبای پاییزی در پیاده راه بوعلی شهر همدان

برای اولین بار در استان همدان جشنواره «گذر پاییز» در پیاده‌راه بوعلی حال و هوای پرنشاطی را به شهر بخشیده و شهروندان را سر ذوق آورده است.

طراحی و شکل گیری چشم انداز پاییزی در پیاده راه بوعلی، با هدف ایجاد تنوع و زیبایی با استفاده از عناصر طبیعت به جهت بهره مندی بصری  شهروندان خوش ذوق همدانی از مواهب طبیعی فصل پاییز صورت گرفته و بدون تردید رهگذران از این پیاده راه تصاویری بی نظیر و بی سابقه  از فصل پاییز را به خاطر می سپارند

5-برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید طی سال آینده در استان همدان

برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید طی سال آینده در استان همدان

اشتغال مهمترین موضوع مهم برای یک استان است رافزایش آموزش‌های خوداشتغالی و مهارت افزایی ایجاد بازارچه‌های محلی و مشاغل خانگی و توسعه طرح‌های تولیدی و صنعتی از جمله راهبردهای ایجاد اشتغال در استان است که امیدواریم دستگاه‌های مختلف با بررسی دقیق، ظرفیت‌های خود اشتغالی بیشتری را ایجاد کنند.

6-معرفی برگزیدگان اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همدان

معرفی برگزیدگان اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همدان

در رکنا همدان مطالب فرهنگی و اخبار فرهنگی بارها اخبار زده شده تا قشری که دنبال اخبار فرهنگی هستند بتوانند در رکنا به راحت مطالعه کنند و از  برگزیدگان اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همدان و هفتمین جایزه ملی فیروزه معرفی و تجلیل شدند واین عزیزان توانست رتبه ها برتر را کسب کنند.

نادر شریف‌خانی از شهرستان همدان موفق به کسب مقام اول شد، مهدی بیات از شهرستان همدان رتبه دوم را به دست آورد و رعنا قهرمانی و علیرضا  به عنوان خالقان آثار شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

7-زن فریبکار در بازار زرگرهای همدان غوغا به پا کرد / او یک شبه پولدار شد

دستگیری زن

به دلیل استقبال زیاد مردم از حوادث سعی کردیم هر روز اخباری از حوادث داشته باشیم یکی از اخبار مهم سرقت از طلا  همچنین از دیگر شگردهای این زن "بدل اندازی" بود یعنی پس از دریافت طلا از مغازه دار و نگاه کردن آن ، طلا اصلی را مخفی و بدل آن را تحویل مغازه دار می داد.

8-فداکاری راهدار همدانی برای کودک یخ زده در شب برفی

فداکاری راهدار همدانی برای کودک یخ زده در شب برفی

اقدام انساندوستانه راهدار همدانی در برف همیشه مورد ستایش خوبی قرار می گیرد. راهدار فداکاری که پس از 4 ساعت موفق به نجات خانواده گرفتار در کولاک روز‌های اخیر گردنه اسدآباد همدان شد و لباس خود را بر تن کودک پوشاند.

9-همدان رتبه برتر کشوری را در زمینه ایمنی آب کسب کرد

همدان رتبه برتر کشوری را در زمینه ایمنی آب کسب کرد

 در رکنا در این مدت از کسب رتبه های مختلف همدان گفتیم استان همدان استانی پیشتاز و موفق در اجرای برنامه ایمنی آب است.

 گفتنی است بر اساس گزارش ارزیابی مدیران ارشد کشور، شرکت آب و فاضلاب استان همدان با مدیریت بسیار عالی و تلاش همکاران، موفق به کسب رتبه برتر در سال جاری در کشور گردید که یکی از شاخص های مهم، اجرای برنامه ایمنی آب در سطح شهرها و روستاها می‌باشدلازم به ذکر است در این بخش، استان‌ همدان  جزء استان های پیشتاز  و موفق در اجرای برنامه ایمنی آب در سطح کشور بوده است..

10-خشک شدن ناگهانی دختر 13 ساله در نهبندان

برق گرفتگی

این برق گرفتگی به علت اتصال برق در فوت نوجوان ١٣ ساله بر اثر برق گرفتگی در نهبندانهال منزل مسکونی بود که باعث جان باختن نوجوان دختر ١٣ ساله شد.

کارشناس ایمنی و آتش‌نشانی نهبندان بر تعبیه‌  اِرت خانگی تاکید کرد و گفت: باتوجه به بارندگی شدید تمهیدات و تدابیر لازم نسبت به بازدید از زیرساخت برق منازل و سیم کشی منازل ضروری است.

کدخبر: 771441 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟