یک واحد تولید لواشک تقلبی در ملایر پلمب شد

به گزارش گروه حوادث رکنا، لیدا رفعتی روز سه شنبه بیان کرد: افراد سودجو به تولید لواشک و ترشی آلوچه تقلبی و غیر بهداشتی بدون دریافت هرگونه مجوز و در محیطی به طور کامل غیربهداشتی یک کارخانه متروکه اقدام کرده بودند.

وی اضافه کرد: متقلبان و متخلفان سودجو در تولید انواع لواشک در طعم های مختلف و ترشی های آلوچه و ترشی برگ زردآلو و شفتالو از موادی غیرمجاز استفاده کرده بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: مواد غیر مجاز مورد استفاده شامل آرد گندم، هویچ پخته و له شده غیر بهداشتی به جای میوه طبیعی، رنگ های مصنوعی غیرمجاز برای ایجاد و رنگی شدن لواشک ها، اسید سیتریک برای ایجاد مزه و ترش کردن و شربت گلوکز بوده است.

رفعتی افزود: همچنین از سایر مواد اولیه نامرغوب،کپک زده و بدون صلاحیت مصرف انسانی از جمله آلوچه خشک شده، گیلاس خشک شده، تفاله و هسته خشک شده انار، برگ و پره زردآلو و شفتالو، توت خشک شده ،هویچ استفاده می کردند.

وی اظهار داشت: تمامی اقلام موجود که حدود ۳۰ تن بود در محل توقیف و این مکان با حکم دادستان ملایر و در حضور ماموران نیروی انتظامی پلمب شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: پرونده متخلفان برای رسیدگی و برخورد قانونی با آنها در اختیار مقامات و مراجع قضایی قرار گرفت.

رفعتی بیان کرد: طبق ادعای عوامل و دست اندرکاران این کارگاه، آنها پس از بسته بندی این تولیدات نامرغوب، آن را به صورت گسترده ای در سطح شهرستان ملایر و سایر شهرستانها و استانهای مجاور توزیع می کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه کودکان علاقه زیادی به لواشک و آلوچه دارند مصرف این قبیل مواد تقلبی باعث صدمات جبران ناپذیری می شود.

طبق استاندارد ملی ایران تهیه لواشک باید از میوهای تازه یا خشک مرغوب و یا کنسانتره طبیعی انواع میوه تهیه شود و افزودن هرگونه رنگ مصنوعی یا اسید سیتریک و غیره به آن ممنوع است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟