ماهواره های چین در فضا

به گزارش رکنا ، شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASTC) اعلام کرد در نخستین پرتاب تجاری این کشور که در دریای زرد صورت گرفت، با استفاده از یک موشک حامل لانگ مارچ ۱۱ تعداد ۹ ماهواره به فضا پرتاب کرد.

این موشک با استفاده از «دی بو سی» (De Bo ۳) یکی از بزرگترین یدک کش های چین با حداکثر ظرفیت بار ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن به دریای زرد منتقل شد.

«پنگ کونیا» از طراحان ارشد موشک حامل لانگ مارچ ۱۱ گفت: پرتاب این موشک از دریا، فاصله سایت ساخت موشک تا سکوی پرتاب را کوتاه کرد که تا حد زیادی بهره وری عملیات را افزایش داد.

ماهواره های «جیلین ۱ گائو فن ۳» گروهی متشکل از ۹ ماهواره شامل سه ماهواره تصویری و شش ماهواره مکنده هستند که توسط شرکت فناوری ماهواره ای چانگ گوانگ توسعه یافته اند.

کمک 9 ماهواره چین به منابع طبیعی

این ۹ عضو جدید به گروه صورت فلکی جیلین۱ خواهند پیوست که به کاربران حوزه جنگلداری، کشاورزی، اقیانوس ها، منابع، محیط زیست و سایر صنایع با داده های سنجش از دور کمک می کند.

جیلین ۱ اولین ماهواره سنجش از دور چین است که برای استفاده تجاری ساخته شده است داده های جمع آوری شده توسط این ماهواره ها، برای پیش بینی و کاهش بلایای زمین شناسی و همچنین کوتاه کردن مقیاس زمانی برای اکتشاف منابع طبیعی استفاده خواهد شد.

ماهواره سنجش از راه دور «جیلین-۱ گائو فن ۳» که متعلق به خانواده ماهواره‌های جیلین-۱ است به همراه ۱۵ ماهواره‌ای که پیش از این پرتاب شده بودند شبکه‌ای را تشکیل می‌دهند و داده‌ها و خدمات سنجش از دور را برای کشاورزی، جنگلداری، منابع طبیعی و محیط زیست فراهم می‌کند.

قرار است تعداد ماهواره‌های جیلین-۱ تا سال ۲۰۳۰ به ۱۳۸ عدد برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟