بزودی همه شناورهای نیروی دریایی سامانه دنا مجهز می‌شوند

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، «امیر دریادار حسین خانزادی»، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه درباره آخرین وضعیت نصب سامانه پرتاب عمومی موشک بر روی شناورهای این نیرو، گفت: نکته حائز اهمیت در ارتباط با شناورهایی که از ساحل فاصله می‌گیرند و در عمق عملیات انجام می‌دهند، این است که بتوانند از خودشان دفاع کنند و به دشمن پاسخ دهند؛ بنابراین تعداد تسلیحات به ویژه تعداد تیر موشکی که حمل می‌کنند، بسیار مهم است.

وی افزود: طبیعی است یک شناور در سطح باید با اهداف سطحی، در آسمان با اهداف پرنده و پرتابه بجنگد و مقابله کند؛ وقتی سامانه‌ها عمود پرتاب می‌شوند، فضای بیشتری برای بارگذاری موشک فراهم خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به تدابیر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر مصونیت بخشی به یگان‌های شناور، خاطرنشان کرد: امروز در حال پیش‌بینی موشک‌هایی برای پرتاب از سیلوهای عمود پرتاب هستیم. نقطه آغاز آن فقط دماوند نیست و دماوند یکی از آنهاست؛ در جنوب هم این اقدام صورت می‌گیرد.

خانزادی با بیان اینکه همزمان با ناوشکن دماوند عملیات نصب سیلوهای پرتاب عمودی موشک بر روی ناوشکن دنا نیز در حال انجام است، عنوان داشت: به زودی آزمایش پرتاب موشک از پرتابگر عمودی از روی یکی دیگر از شناورها صورت گرفته و همه شناورهای نیروی دریایی به این سامانه مجهز خواهند شد.

وی تاکید کرد: موشک‌های پرتاب شده از پرتاب‌کنندهای عمودی برای مقابله با موشک‌های کروز و سکوهای پرنده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 520238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟