انهدام ۲۳ باند قاچاق اشیاء تاریخی در خوزستان

به گزارش رکنا، سرهنگ رامین مکناوی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حفاظت و حراست از آثار تاریخی، اظهار داشت: در سال گذشته ۲۳ باند قاچاق اشیای تاریخی و فرهنگی در سطح استان با همکاری نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در ادامه تلاش‌های مراقبتی و حفاظتی صورت گرفته، تعداد ۹۵ نفر از افراد غیرمجاز، حین حفاری در محوطه‌های تاریخی دستگیر شدند. کمااینکه در همین رابطه در این مدت ۳۶ دستگاه فلزیاب از عاملان حفاری‌های غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

مکناوی با اشاره به این موضوع که در سطح استان، ۲۸ پایگاه یگان حفاظت، وظیفه مراقبت و حراست از آثار تاریخی و ثبت ملی و جهانی را بر عهده دارند، گفت: در خصوص بحث اسکورت، در سال گذشته تعداد ۹ مورد اسکورت اشیای تاریخی و ۴۵ مورد اخطاریه مؤثر توسط فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ثبت شده است

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با توجه به حساسیت‌هایی که توسط انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی در خصوص گورستان اشکانی اهواز «کوی ملت - کوروش» وجود دارد، بیان کرد: با همکاری نیروهای حراست شرکت نفت و طی صورت جلسه‌ای که تنظیم شد، این محوطه تا دریافت مجوز کاوش از وزارتخانه، زیر نظر حراست شرکت نفت و سرکشی نوبتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قرار دارد.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟