برگزاری آثار مجید انتظامی در تالار وحدت

به گزارش رکنا، نشست خبری رویداد موسیقایی «همراه خاطره‌ها» برگزیده‌ای از آثار مجید انتظامی به مناسبت هفته دفاع مقدس یکشنبه نهم مرداد ماه با حضور او به عنوان آهنگساز و نصیرحیدریان به عنوان رهبر ارکستر در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای برنامه مجید انتظامی گفت: قرار است در هفته دفاع مقدس کنسرتی برگزار کنیم. نصیر حیدریان هم در این رویداد زحمات زیادی کشیده و کار آماده‌سازی ارکستر را به عهده داشته است تا پس از انجام مراحل آماده آن را تحویل بنده دهد.

انتظامی افزود: در این برنامه موسیقی متن فیلم‌های «کانی مانگا»، «جایی برای زندگی»، «مردان آنجلس»، «شیخ بهایی» در قالب ارکستر سازهای زهی ایرانی و کلاسیک اجرا می‌شود. الب دو قطعه دیگر هم داریم که با خواننده اجرا می‌شوند.

انتظامی گفت: این آثار برگرفته از بالای ۲۰۰ ساعت موسیقی‌هایی است که برای این آثار نوشته‌ام. من حدود ۱۰ سال در عرصه موسیقی، غیبت داشتم به این دلیل که واقعاً شرایط آماده نبود تا من در این عرصه حضور داشته باشم اما طی این مدت دوباره تجربه حضور در کنسرت‌ها را داشته‌ام.

انتظامی در ادامه صحبت‌هایش گفت: قرار بر این بود برای اجرای برنامه از وجود ارکستر سمفونیک تهران استفاده کنیم اما خب زمان برای تمرین با این ارکستر بود، لذا با ارکستر ملی ایران فعالیت خود را ادامه دادیم که در این راه نصیر حیدریان همراه من است.

کم شانسی و عدم موفقیت آهنگسازان

مجید انتظامی در ادامه مراسم درباره کم شانسی و عدم موفقیت آهنگسازان در ساخت آثار انقلابی و دفاع مقدسی گفت: شخصا دوران دفاع مقدس باور دارم و در همه لحظات با آن زندگی کرده‌ام به همین دلیل است که با تمام وجودم به خلق آثاری با محوریت دفاع مقدس پرداخته‌ام.

او ادامه داد: من با عشق خودم را در جبه‌های جنگ می‌پنداشتم و احساس می‌کردم و به اینکه مردم کارهایم را دوست داشته باشند فکر نمی‌کردم؛ اما خوشحالم که مردم توانستند با چنین آثاری ارتباط بگیرند در واقع آثاری که برای موسیقی‌های دفاع مقدس می‌نویسم ماه‌ها طول می‌کشند و تا وقتی به مرحله اجرا می‌رسند بارها و بارها تغییر می‌کند. بنابراین همواره کوشش کرده‌ام که شرایطی فراهم شود که موسیقی خوب و با کیفیتی پیش روی مخاطبان قرار گیرد

انتظامی در توضیحات بیشتر گفت: کنسرتی که برای اجرای آن این نشست را برگزار کرده‌ایم، حال و هوایی کلاسیک دارد و سعی‌مان این بوده به آن حال و هوای ایرانی بدهیم.

کم و کیف اجرای ارکسترهای موجود

انتظامی در ادامه درباره کم و کیف اجرای ارکسترهای موجود گفت: متاسفانه در ارکسترهای دولتی دیگر شاهد حضور کمتری از نوازندگان مطرح کشور هستیم. البته با خبرم که حال هنرمندانی مستعد در ارکسترها حضور دارند و حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

او با تاکید بر اینکه همچنان در هفتاد و پنج سالگی با انگیزه است، افزود: خوشبختانه مسیر موسیقی در کشور به سمت روشنی می‌رود و امیدوارم این اتفاق سر منشا اتفاقاتی خوب باشد.

در ادامه برنامه نصیر حیدریان گفت: دوستی من با آقای مجید انتظامی به سال‌های دور بازمی‌گردد و حال خوشحالم که در اجراهای پیش رو او را همراهی می‌کنم و در کنارش حضور دارم

این رهبر ارکستر گفت: این کنسرت برنامه‌ای سنگین و پرحجم است و برای اجرای بهتر به تمرین‌های بسیاری نیاز دارد. که در این راستا از هفت شهریور مرحله نهایی تمریناتمان را آغاز خواهیم کرد.

نصیر حیدریان در پایان گفت: یکی از آثاری که در کنسرت اجرا می‌شود مربوط به سمفونی خرمشهر است و ما برای اولین بار آن را به صورت کامل اجرا می‌کنیم.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟