بیوگرافی پنج خواننده محبوب پاپ که باید بدانید!

چهره های زیادی هستند که الان بین مردم محبوب هستند و بعضی هاشون حتی اگر نخوانند هم طرفدار دارند! مثل محسن یگانه که چند وقته آهنگی منتشر نکرده! یا محسن چاووشی که این روزها بیشتر درگیر کارهای عام المنفعه است.

اگر دوست داری کمی بیشتر از بیوگرافی محسن چاوشی آقای خاص موسیقی پاپ، محسن یگانه و احسان خواجه امیری بدونی این مطلب رو بخون. اینکه گرشا رضایی و علی زندوکیلی هم چه راهی طی کردند در این مطلب هست.

Untitled-1

بیوگرافی محسن چاوشی

محسن چاوشی خوش اقبال است که با وجود افول موسیقی پاپ در ایران، او همواره و در هر دورانی درخشیده است و هواداران پر و پا قرص بسیاری دارد. چاوشی صدایی منحصر به فرد و سبکی جسورانه دارد و بهره گیری از شعر کلاسیک خاصه مولانا در آثارش وجه تمایز اوست.

محسن چاوشی متولد ۸ مرداد ۱۳۵۸ در خرمشهر است. ترانه سرا، آهنگساز و خواننده پاپ و راک است. طرفدارانش او را با لقب آقای خاص می خوانند. او فرزند پنجم خانواده است و سه خواهر و یک برادر دارد.

خیلی ها چاووشی را با آهنگسازی و خوانندگی ترانه‌های فیلم سنتوری از ساخته‌های «داریوش مهرجویی» را شناختند.

همین حالا دانلود کنید: دانلود آلبوم برزخ عاشقی از حامد همایون

این فیلم نقطه تحولی در زندگی حرفه‌ای چاوشی بود. جوایز جشنواره های موسیقی و سینمایی زیادی نصیب این اثر شد.

قطعاتی که چاوشی برای سریال شهرزاد ساخته حسن فتحی خواند، در میان مردم بسیار محبوب شد، قطعاتی مانند: کاش ندیده بودمت و دل ای دل.

به خاطر استفاده فراوان چاوشی از اشعار مولانا در آثار خود، تمجید و نقدهای فراوانی متوجه او بوده است.

محسن چاوشی تا به حال هیچ کنسرتی برگزار نکرده است.

2

بیوگرافی گرشا رضایی:

گرشا رضایی یکی از خواننده های دهه شصتی است که با صبر و حوصله فراوان در موسیقی به موقعیتی مثبت رسیده است و مخاطبان خاص خود را دارد. او متولد 22 اردیبهشت 1363 در لرستان است.

گرشا رضایی 13 ساله ود که به کلاسهای موسیقی رفت و گیتار فلامینکو و گیتار الکتریک آموخت.

اما در کنار آموختن این سازها، رضایی نواختن چند ساز سنتی مثل کمانچه و سه تار را نیز یاد گرفت. او همچنین دستی هم بر آتش موسیقی مقامی لرستان دارد و مدتی نیز به فراگیری اصول صدابرداری پرداخته است.

رضایی سالهای زیادی در موسیقی فعالیت کرد تا اینکه بالاخره در سال 1394 اولین آلبومش با نام «آبی» منتشر شد.

می خواهید اولین آلبوم گرشا رضایی را بشنوید؟ برای شنیدن «آبی» اینجا را کلیک کنید.

پس از این آلبوم او بیشتر در میان مردم شناخته شد. خودش در این رابطه گفته است: وقتی می دیدم در این سالها خواننده های زیادی با صداهای دیجیتالی وارد عرصه میشوند و جا باز می کنند، اما خوانندگان با صدای خدادادی خوب مورد استقبال قرار نمی گیرند. سعی کردم محتوای خوب را با صدای خوب عجیین کنم.

گرشا رضایی تک آهنگ های مورد استقبال زیادی را برای مخاطبان خود عرضه کرده است که از محبوب ترین آنها می توان به: «دریا نمی رم» و «دل ندارم» اشاره کرد.

گرشا کنسرت های زیادی را در کشور برگزار کرده است که مورد استقبال مخاطب قرار گرفته است.

برای دانلود آثار گرشا رضایی می توانید در بیپ تونز اسم او را جستجو کنید.

3

بیوگرافی محسن یگانه

محسن یگانه متولد ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۴ در گنبد کاووس است. برای اولین بار صدایش در آهنگی به همراه «محسن چاوشی» به نام «نشکن دلمو» شنیده شد.

او در جایی گفته آهنگ نشکن دلمو را اولین بار با یک هدست شکسته ضبط کرده است.

آهنگ مشهور آخه دل من دل ساده من را از اینجا بشنوید

 محسن یگانه چند سال به عنوان خواننده غیر مجاز شناخته می شد که بعد از تصمیم مجددش تصمیم به اخذ مجوز از وازات ارشاد اسلامی گرفت. بعد از یک سال سکوت و کش وقوس های زیاد عاقبت در مرداد ۱۳۸۷ آلبوم «نفس های بی هدف» را روانه بازار کرد.

برای شنیدن آلبوم نفس های بی هدف اینجا را کلیک کنید

با فاصله‌ی دو سالی که در وقفه آلبوم محسن یگانه افتاد محسن یگانه بیشتر وقتش را پی کنسرت گذاشت و با وسواس هایی که به خرج داد زمان زیادی را صرف آلبوم کرد. با آمدن آلبوم «رگ خواب» و آهنگ «سکوت» اقبال به سزایی به محسن یگانه شد.

آلبوم رگ خواب را اینجا بشنوید

ویدئوی «بهت قول میدم» یکی از رکورددارن مدیاهای ایرانی در دنیاست که بیشتر از صد میلیون بار در یوتیوب دیده شده است.

آخرین آلبومی که از محسن یگانه به گوش علاقه مندان رسیده است، آلبوم «نگاه من» است که در سال 1394 منتشر شد.

محسن یگانه بارها از علاقه شخصی خود به سبک شادمهر عقیلی و تاثیری که روی کارش داشته، گفته است.

محسن یگانه در سالهای اخیر جز معدوی اجرای کنسرت فعالیت خاصی نداشته است.

بیوگرافی احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری نمونه بارز ژن خوب است! او که فرزند پهلوان آواز ایران استاد ایرج است به دلیل استعداد ذاتی و محیط موسیقایی که در آن بزرگ شده است توانسته در عرصه موسیقی پاپ ایران یکی از محبوب ترین و سرآمد ها باشد.

احسان خواجه امیری در ۷ آبان ماه سال ۱۳۶۳ در خانواده ای هنرمند در تهران به دنیا آمد. او از شش سالگی با ساز ویولن آشنا شد و آواز را نزد پدرش آموخت. از هفت سالگی در کلاس های سنتور نیز شرکت می کرد و پیانو را نیز از خواهرش می آموخت.

او حتی در 12 سالگی برای برنامه کودک آهنگسازی کرد.

او با اجرای ترانه «جان بابا» همراه با پدر خود وارد دنیای موسیقی شد. در سال ۱۳۸۰ در سن ۱۷ سالگی اولین آلبوم خود به همراهی پدرش را با نام «من و بابا» منتشر کرد.

احسان با اجرای ترانه «هرچی آرزوی خوبه» برای سریال غریبانه در زمستان ۱۳۸۳ در میان مردم شناخته شد، در پی آن راه یافتنش به صدا و سیمای ایران او را به خواننده‌ای مطرح تبدیل کرد.

احسان دومین آلبوم خود با نام «برای اولین بار» را که ترانه «برای آخرین بار» یکی از ترانه‌های آن بود، در سال ۱۳۸۴ به بازار عرضه کرد. فروش این آلبوم در زمان انتشارش بیش از سیصد هزار نسخه بود.

سال 86 و سریال میوه ممنوعه همراه شد با صدای احسان خواجه امیری. ترانه ای از افشین یداللهی با آهنگسازی و صدای خواجه امیری همراه شد تا یک اتفاق ویژه و شنیدنی را رقم بزند.

4

آلبوم های «سلام آخر»، «فصل تازه»، «یه خاطره از فردا» و «عاشقانه ها» بین سال های 1386 تا 1391 از او به بازار آمد.

برای شنیدن آلبوم های احسان خواجه امیری اینجا کلیک کنید

او در این سالها کنسرت های پرشماری را در ایران و خارج از ایران برگزار کرد که در این باره رکورددار محسوب می شود.

اما آلبوم «سی سالگی» که شهریور 95 به بازار آمد به نوعی مجددا حضور خواجه امیری را در عرصه موسیقی پاپ تثبیت کرد. سی سالگی همان آلبومی ست که خواجه امیری آرزو کرد عاشقانه ای از جنس خاطرات فردای مخاطبانش باشد.

خودش در این باره گفته است: «راستش اصلاً انتظار نداشتم که تا این اندازه از آلبوم «سی سالگی» استقبال شده باشد و مردم در کارهای جدید با من در کنسرت ها هم‌خوانی کنند.»

نخستین ترانه شناخته شده خواجه امیری تیتراژ خوانی سریال غریبانه است (هر چی آرزوی خوبه مال تو) که همچنان در اذهان مردم هست. تیتراژخوانی های دیگر خواجه امیری مثل: موسیقی سریال های برای آخرین بار، میوه ممنوعه، در مسیر زاینده رود، آوای باران و آنام نیز به گوش مردم فوق العاده خوش آمده است. همچنین تیتراژ پایانی برنامه ماع عسل با نام بغض نیز از کارهای ماندگار اوست که این قطعه در نظرسنجی تلویزیون به‌عنوان بهترین قطعهٔ سال انتخاب شد.

آلبوم های «سلام آخر» و «برای اولین بار» و «سی سالگی» پرفروش ترین آثار اوست.

5

بیوگرافی علی زند وکیلی

علی زندوکیلی متولد ۱۳۶۵ در شیراز است. او از سه سالگی آموزش موسیقی را فراگرفت و تا امروز درجات بالای آکادمیک را هم گذرانده است. علی زند وکیلی فرزند هشتم خانواده است! او هفت خواهر و سه برادر دارد.

او جزو اولین ورودی های هنرستان موسیقی پسران شیراز بوده است. در هنرستان سنتور و پیانو و تنبک آموخت.

مهران مدیری جزو کسانی است که همیشه از او حمایت کرده و در برنامه های مختل از او دعوت به عمل آورده است.

خواننده مشهور قطعه لالایی بارها از علاقه خود به خسروی آواز ایران سخن گفته است و اشاره کرده هر وقت حالش خوب نیست ربنای استاد شجریان را گوش می دهد تا حالش بهتر شود.

برادر او محمدزندوکیلی نیز هنرمند موسیقی است آنها با هم گروه زندبند را تاسیس کردند و پس از آن با گروههای مختلفی از جمله دنگ شو، خموش، طلوع، نغمه کیمیا، شروند و گلبانگ همکاری کرده است.

از جمله آثار شاخص او میتوان به آهنگ تیتراژ سریال دزد و پلیس، پژمان و شاهگوش اشاره کرد.

 همچنین تک‌آهنگهای او از جمله سیه مو بسیار مورد پسند عموم قرار گرفتند.

ترانه شاد سیه مو را اینجا بشنوید

از زیباترین آلبوم های او «همنشین درد» و «رویای بی تکرار» است. رویای بی تکرار در کنسرت های او بیار مورد استقبال قرار می گیرد.

می خواهید آلبوم رویای بی تکرار را بشنوید؟ اینجا را کلیک کنید

علی زندوکیلی در آلبوم «عبور از مه» از اشعار حافظ و وحشی بافقی و حسین منزوی استفاده کرد. او در این آلبوم به سبک و سیاق سنتی و کلاسیک ایران تمایل دارد.

منبع: https://beeptunes.com

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟