تتلو رکورد زد / 13 میلیون کامنت در 24 ساعت!

به گزارش رکنا، حاشیه‌های فضای مجازی هر از چند گاهی موجب حیرت آنهایی می‌شود که از دور نظاره‌گر ماجرا هستند. روز گذشته خواننده مشهور و پرماجرایی به نام امیرحسین مقصودلو با نام شناخته شده امیرتتلو موجبات یک رکورد عجیب شد. چیزی بیش از ۱۳ میلیون پست پای آخرین پست او نوشته شده است. این رقم بی‌نظیر حاصل شرط او برای بارگزاری آخرین قطعه موسیقی‌اش در فضای مجازی بوده است. او اعلام کرده بود که تا زمانی که ۱۰ میلیون کامنت زیر آخرین پست او نوشته نشود این قطعه را منتشر نخواهد کرد. هواداران او به میدان آمدند و در مدت ۲۴ ساعت ۱۳ میلیون کامنت برای او گذاشتند و او قطعه موسیقی‌اش را منتشر کرد.

تتلو خواننده پرداستانی در ایران است. از زمانی که یک رپر ساده مثل سایر رپرهایی بود که در وضع کسل‌کننده موسیقی ایران در دهه ۸۰ سربرآوردند و مشتریان زیادی پیدا کردند تا زمانی که او به گفته خودش متحول شد و برای شهدا و انرژی هسته‌ای خواند و البته اتفاقی که برای او در جریان انتخابات سال ۹۶ رخ داد.تتلو هیچ گاه در ایران اجازه خواندن رسمی پیدا نکرد و هم اکنون در یکی از کشورها مشغول فعالیت‌های موسیقیایی است که تناسبی با دوران نمایش‌های انقلابی او ندارد؛ تا اندازه‌ای که بعید است که دوباره به ایران بازگردد.

حالا تتلو با گذاشتن یک رکورد بین‌المللی در فضای مجازی دوباره نامش را بر سر زبان‌ها انداخته است. ظاهرا بیشترین کامنت در فضای ایسنتاگرام پیش از او متعلق به یکی از سلبریتی‌های زن خارجی بوده است که ۷ میلیون کامنت زیر یکی از پست های او گذاشته شده بود.

حالا امیر تتلو که در طول فعالیت خوانندگی خود نشان داده است که بسیار خوب بلد است که توجه مردم و رسانه‌ها را به خود معطوف کند دوباره خبرساز شده است. آنچه این خبرسازی را مهم‌تر از خود اتفاق می‌کند بستر و زمانه‌ای است که این اتفاق رخ داده است. در حالی که دعواهای حوزه فرهنگی انقلابیون بر سر اختلافات درون‌گروهی به اوج رسیده است؛ شرایط اقتصادی مردم کماکان بغرنج و رها شده است و دعواهای سیاسیون بر سر ماجراهای چون شفافیت آرا در مجلس و سفر رئیس جمهور روحانی به نیویورک و احتمال مذاکره با آمریکا و... همچنان با طنین بلندی در جامعه ایران تکرار می‌شود؛ یک رپر ساده ایرانی اینگونه جماعتی را مشغول به خود کرده است. فاصله به قدری شفاف و عمیق شده است که گویی رسانه‌های رسمی؛ افراد شاخص حکومت و دولت؛ تریبون‌های رسمی، روزنامه ها و کانال‌ها و... در دنیای دیگری سیر می‌کنند و جماعتی از ایرانیان اساسا در دنیایی مجزا از آنها که ربطی به همدیگر هم ندارند.شکاف میان این دو دنیا هر از چند گاهی به رخمان کشیده می‌شود و حیرت‌ها را برمی‌انگیزد.

امیر تتلو تنها پدیده‌ای نیست که این روزها در فضای مجازی عامیانه سروصدایش به آسمان رسیده است. هر از چند گاهی پدیده‌های بی ربط به فضای رسمی کشور در فضای مجازی به وجود می آید و دهان‌ها را باز نگه می‌دارد و خیلی زود هم فراموش می‌شود. احتمالا چنین سرنوشتی در انتظار کامنت‌گذاران صفحه تتلو نیز هست: فراموشی. اما آیا این فراموشی منجر به نبودن آنها هم می‌شود؟

مهر در روزهای آینده پدیده جدید و نوظهور ایرانیان در فضای مجازی، اینستاگرام را به شکلی دقیق‌تر بررسی خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟