پیام مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد به جشنواره موسیقی

فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و سومین جشنواره موسیقی فجر پیام داد.

در متن پیام فرزاد طالبی آمده است:

 

« باسمه تعالی

هنر، پرده دار راز آفرینش و تجلی گاه تلاش انسان برای گشودن فرصت هایی رو به جاودانگی است و موسیقی، طنین انداز این نیاز در گوش هستی. هنری که رسالت عمیق خود، برای ترسیم معنویت گرایی و زیبا شناسی انسان های منزه را در فراگیرترین و آشناترین ابزار، یعنی نغمه ها و آواها، نشان می دهد و گواه از حافظه تاریخ می گیرد که: ما همه اجزای آدم بوده ایم/ در بهشت این لحن ها بشنوده ایم

زیست اجتماعی ساکنان ایران اسلامی هم به گویاترین زبان، همین را گواهی می دهد و گوشزد می نماید که این هنر، بی نیاز به واسطه، رساترین پیام رسان و مؤثرترین زبان فرهنگیِ بی‌ترجمانی است که از همیشه تا امروز، آیینه هویت بلند، ذوق ظریف و مرام صلح گرایانه ایرانیان برای سایر ملل به شمار می رود.

از این رو، جشنواره بین المللی موسیقی فجر، به شایستگی پرچمداری میراث گرانقدر ناملموس و گنجینه شفاهی این سرزمین را به دوش گرفته و بر این پایه، انتظاری دور از دست نیست که این رخداد بزرگ، هر سال، شایسته و جامع تر از پیش به رشد و ارتقای خود بیندیشد. اندیشه ای برای تقویت مشترکات خود با موسیقی کشورهای حوزه «ایران فرهنگی» به ویژه مردمان همسایه و نیز نگاهی هوشمندانه برای بهره یابی از فرازها و تجربیات مفید موسیقی سایر کشورها و همچنین اعتبار یابی روز افزون جایزه و سنجه معتبر «باربد».

و اینک «جشنواره موسیقی فجر» در تداوم مسیر تکوینی و ارتقایی خود به سی و سومین منزل از منازل امید بخش خود رسیده است تا از پیشکسوتان و هنرمندان راه آشنا بهره هایی تازه بردارد اما یقینا دفتر پیشنهادات این جشنواره، برای دریافت و به کاربندی نظریات مناسب و متناسب، همچنان گشوده می ماند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟