ارزان‌ترین و گران‌ترین آپارتمان‌ها در محدوده چیتگر

تا چند سال پیش تصور اینکه بتوان در پایتخت خانه‌ای داشت که رو به منظرهٔ‌ دریاچه باز شود،‌ غیرممکن بود. اما در سال ۱۳۸۳ طرح ساخت دریاچهٔ چیتگر مطرح شد. بسیاری از مردم، تصویری دقیق از دریاچهٔ چیتگر نداشتند. به مرور، مردمان حوالی منطقهٔ چیتگر یا شهرک امام رضا با صحنه‌ای جذاب و دلپذیر مواجه شدند: دریاچهٔ چیتگر.  دریاچه‌ای که حدود ۱۴۰ متر وسعت دارد. با ساخت دریاچهٔ چیتگر به مرور ساخت‌وساز ساختمان‌ها گسترش پیدا کرد. اما جالب است بدانید که قیمت خانه‌ها در این محله متغیر است. اگر می‌خواهید در این منطقه ساکن شوید،‌ خوب است با گران‌ترین و ارزان‌ترین محله‌های این منطقه آشنا شوید.

ه

گران‌ترین محلهٔ چیتگر

محلهٔ چیتگر با وجود جاذبهٔ دیدنی‌اش یعنی دریاچه چیتگر مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت. مردم تهرانی و شهرستانی وصف زیبایی دریاچه چیتگر را شنیدند و برای گذران اوقات فراغت، چیتگر را انتخاب کردند. همین امر سبب شد که چیتگر با وجود دریاچهٔ زیبایش، به منطقهٔ مسکونی پررونقی تبدیل شود. بسیاری از مراکز خرید و رستوران‌های معروف در این منطقه شعبه زدند و فضایی توریستی و گردشگری را تشکیل دادند. برج‌های بسیاری در اطراف دریاچه چیتگر ساخته شد  و هم اکنون برخی نیز در حال ساخت هستند. مشاوران املاک این منطقه اذعان کردند که ملک‌هایی که در نزدیکی دریاچه چیتگر قرار دارند، از قیمت بالاتری برخوردارند. چرا که بسیاری از مردم برای منظره و چشم‌انداز رو به دریاچه، حاضر به پرداخت بیشتری هستند. محلهٔ چیتگر اکنون تبدیل به یک منطقهٔ گردشگری شده و پیش‌بینی می‌شود که قیمت املاک در این منطقه اوج و فرودهای بسیاری را تجربه کند.

 

ارزان‌ترین محلهٔ چیتگر

اگر بخواهید در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا در تهران ساکن شوید،‌ شاید اولین جایی که به ذهنتان برسد،‌ محلهٔ زعفرانیه باشد؛ اما در منطقه ۲۲ تهران، محله‌ای به نام چیتگر قرار گرفته که وضعیت آب‌وهوای مناسبی دارد. بسیاری از مردم به دو دلیل به این منطقه علاقمند هستند. اول از همه جاذبهٔ زیبای دریاچهٔ چیتگر و دیگری پارک جنگلی چیتگر. همین امر سبب شده که اجاره آپارتمان در محدوده چیتگر به وفور صورت بگیرد. به طوری که آپارتمان‌هایی که در خیابان‌های منطقهٔ چیتگر ساخته می‌شوند، از قیمت نسبتا پایین‌تری برخوردارند. در حالی که برج‌هایی که اطراف دریاچه ساخته می‌شوند قیمت بالاتری دارند.

کلام آخر

چیتگر در شمال‌غربی تهران واقع شده است. از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۱ پروژهٔ احداث دریاچه مصنوعی چیتگر آغاز و به اتمام رسید. این دریاچه به وسعت ۱۴۰ متر جزو بزرگترین دریاچه‌های مصنوعی کشور است. با راه‌اندازی دریاچهٔ چیتگر،‌ مراکز خرید و رستوران‌های بسیاری در اطراف دریاچه احداث شدند. همین امر سبب شد که جمعیت زیادی از تهرانی‌ها و شهرستانی‌ها برای سکونت به این منطقه، مهاجرت کنند. در واقع قیمت آپارتمان‌های چیتگر قبل از راه‌اندازی دریاچه، بسیار پایین بود. اما با مرور زمان و توریستی شدن آن، ساخت‌وساز‌های زیادی صورت گرفت. استقبال بی رویهٔ مردم از این منطقه سبب شد تا قیمت املاک در نزدیکی دریاچه بالا برود. البته هنوز هم می‌توان در اطراف محلهٔ چیتگر، املاکی با قیمت مناسب پیدا کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟