اعلام شرایط دریافت وام ودیعه مسکن + فیلم
حجم ویدیو: 16.25M | مدت زمان ویدیو: 00:02:13

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام ۴ شرط اصلی برای دریافت وام ودیعه مسکن، گفت: یکی از شروط این است که فرم(ج) متقاضیان مذکور باید سبز باشد.

به گزارش رکنا ، پروانه اصلانی با بیان اینکه ساز و کار اعطای این وام در قالب دستورالعمل بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی، اجرایی و تعیین می‌شود، افزود: مطابق قوانین و مقررات بانکی، این وام به مستاجر تعلق می‌گیرد، اما به موجر پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به این که برای سه گروه وام 50 میلیون تومانی، 30 و 15 میلیون تومانی در نظر گرفته شده که به ترتیب برای شهر تهران، کلان شهر‌ها و دیگر شهرهاست، افزود: میزان سود ماهانه وام 50 میلیون تومانی حدود 540 هزار تومان، وام 30 میلیون تومانی ماهی 325 هزار و وام 15 میلیون تومانی160 هزار تومان با نرخ سود 13 درصد است.

مستاجران فقط سود تسهیلات را می‌پردازند

وی با تاکید بر این که مستاجران صرفاًَ سود تسهیلات را می‌پردازند و اصل را در پایان سال به بانک بر می‌گردانند، تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع، محدود است ناچاریم برای پرداخت آن اولویت بندی کنیم و کسانی که نیازمندتر هستند مشمول استفاده از این وام می‌شوند. گروه‌هایی مانند افراد تحت پوش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، حقوق بگیران، کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان جزو گروه‌های هدف این طرح هستند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: هفته آینده این برنامه اجرایی می شود و متقاضیان استفاه از این وام باید در سامانه نام نویسی کنند که بر اساس اولویت بندی، انتخاب می‌شوند.

مستاجران برای دریافت وام ودیعه مسکن نباید صاحب ملک باشند

اصلانی با بیان این که طبیعتا شاخص‌هایی که نشان دهنده حمایت بیشتری از خانوارهاست اولویت دارند درباره شرایط مورد نیاز برای دریافت وام ودیعه مسکن اضافه کرد: مستاجران حتماً باید اجاره نامه دارای کد رهگیری و شرایط وام ساماندهی را هم داشته باشند یعنی وام یا امکانات یارانه‌ای از طرف دولت در بخش زمین یا مسکن نگرفته باشند و صاحب ملک نباشند و از سال 84 هیچ گونه سابقه خرید و فروش ملک نداشته باشند. ضمن این که باید سرپرست خانوار باشند و شهری را که تقاضا می‌کنند در آن 5 سال سابقه سکونت داشته باشند و همه این مولفه‌ها باید مستند و در سایت قابل بارگذاری باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟