قیمت آپارتمان در غرب تهران

به گزارش رکنا، با بررسی میدانی از فایل‌های موجود فروش در بنگاه‌های معاملات املاک غرب تهران، نرخ واقعی آپارتمان‌ها که توسط کارشناسان مسکن نرخ‌گذاری شده است را در گفت‌وگو با کارشناسان و مشاوران مسکن بررسی می‌کنیم.

آزادی، ستارخان، آریاشهر، شهر زیبا، شهران، طرشت، گیشا، چیتگر، شهرک اکباتان، کوی بیمه، تهرانسر، حصارک، آزادی، فردوس، دهکده المپیک اصلی‌ترین محله‌های غرب تهران است. گزارش میدانی خبرنگار ما از نرخ مسکن در معاملات انجام شده غرب تهران نشان می‌دهد، آپارتمان‌های معامله شده گلستان آیت الله کاشانی، محله اباذر در سازمان برنامه، فردوس غرب رکوردداران بالاترین نرخ مسکن غرب تهران در سه ماه اول ۹۹ هستند.

گالری مسکن ملی

یکی از مشاوران بنگاه‌ معلات ملکی شهران با بیان این که در محدوده شهران کف نرخ ۳۱میلیون تومان است، اظهار کرد: شهران از جمله محله‌های ارزان نرخ در غرب تهران محسوب می‌شود. یکی از بهترین خیابان‌های شهران، خیابان عسگری و وسک است. یک آپارتمان نوساز در این دو خیابان از متری ۳۷ میلیون تومان شروع می‌شود. آپارتمان‌های بالای ۱۰سال ساخت در این محله میانگین ۲۷میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی افزود: تهرانسر یکی دیگر از محله‌های ضعیف غرب تهران است، یک آپارتمان نوساز در این محل متری بین ۲۰ تا ۲۲میلیون تومان معامله می‌شود. محله بیمه از تهران سر بهتر است و با نرخ بالاتری نیز معامله می‌شود. محله اباذر در سازمان برنامه، بهترین محله غرب برای سکونت از نظر کارشناسان است.

بهترین محله‌های غرب تهران برای زندگی

وی در پاسخ به این پرسش که به عنوان مشاور مسکن کدام یک از محله‌های غرب را برای زندگی پیشنهاد می‌دهید، گفت: محله اباذر در سازمان برنامه از جمله بهترین محله‌های غرب برای زندگی است. این محله بین آیت الله کاشانی و حکیم قرار دارد، یک آپارتمان نوساز متری ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان در این محل معامله می‌شود.

دلیل تفاوت نرخ نوساز و چندسال ساخت در غرب تهران

وی در ادامه گفت: تفاوت نرخ بین آپارتمان نوساز و قدیمی‌ساز در غرب تهران بسیار زیاد است. در شمال تهران این تفاوت به طور متوسط ۳ تا ۴ میلیون تومان در متر مربع است اما بین آپارتمان‎های نوساز و بیش از ۱۰ سال ساخت در غرب تفاوت قیمت، ۱۰ میلیون تومانی در متر مربع دارد. دلیل آن این است که قدیمی‌سازها در غرب تهران مشکل کمبود پارکینگ و امکانات رفاهی دارند اما در شمال تهران این مشکلات وجود ندارد و یا بسیار کمرنگ است.

یکی از مشاوران معاملات املاک در فردوس غرب بیان کرد: طرح معاوضه آپارتمان یکی از مدل‌های رایج خرید‌ و فروش در منطقه فردوس است. در فردوس غرب یک آپارتمان نوساز متری بین ۳۴ تا ۳۸ میلیون تومان در خردادماه ۹۹ معامله شده است. نرخ مسکن در سازمان برنامه شمالی میانگین برای واحدهای نوساز۳۳ تا ۳۹ میلیون تومان و برای بیش از ۱۰ سال ساخت در بین ۲۷ تا ۳۰ است.

یکی از کارشناسان بازار گفت: نرخ آپارتمان نوساز در محله طرشت متری ۲۲ تا ۲۵ میلیون تومان، اکباتان متری ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان، ارم سبز متری ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان، آزادی متری ۲۲ میلیون تومان، گیشا متری۴۰ میلیون تومان است.

نزدیکی به مترو همیشه مزیت محسوب نمی‌شود

یکی از مشاوران املاک در صادقیه گفت: درست است که نزدیکی به مترو در نرخ مسکن تاثیر‌گذار است اما آپارتمان‌های نزدیک به متروهایی همچون صادقیه، چندان برای متقاضیان خرید مسکن جذاب نیست. نزدیکی به مترو در محله‌هایی همچون ارم سبز مزیت محسوب می‌شود. اکباتان، از جمله مناطق متوسط در غرب محسوب می‌شود و متوسط نرخ بین ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان است. نرخ مسکن در فاصله نزدیک به مترو با توجه به شلوغ بودن محل، پایین‌تر است.

یکی از مشاوران معاملات املاک اظهار کرد: در منطقه غرب، محدوده فردوس به دلیل دسترسی به مراکز خرید، مراکز رفاهی و فرهنگی طرفداران بیشتری در بین متقاضیان خرید مسکن دارد. فروس شرق به لحاظ بافت جمعیتی شلوغ‌تر از فردوس غرب است اما خرید در این محل ارزش افزوده بیشتری دارد.

قیمت آپارتمان در پونک

یکی از مشاوران املاک در غرب تهران اظهار کرد: نرخ یک واحد آپارتمان نوساز در پونک بین ۲۹ تا ۳۸ میلیون تومان توسط مشاوران املاک نرخ‌گذاری می‌شود. در همین محله یک واحد ۸۵ متری در آپارتمان نوساز در ایران زمین شمالی متری ۳۴ میلیون تومان هفته آخر خرداد ۹۹ معامله شد. آپارتمان بیش از ۱۰ سال ساخت در همین خیابان متری ۲۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

یکی از مشاوران املاک در صادقیه نرخ یک واحد آپارتمان نوساز در پونک را بسته به موقعیت و امکانات بین ۲۹ تا ۳۸ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: خیابان گلاب در صادقیه از جمله محله‌های ضعیف غرب است، از نظر رعایت اصول شهرسازی، خیابان کشی و معماری چندان جذاب نیست و میانگین نرخ یک واحد آپارتمان درآن از متوسط صادقیه پایین‌تر است.

قیمت آپارتمان در چیتگر

یکی از کارشناسان مسکنی در ارتباط با نرخ آپارتمان در غرب تهران گفت: محدوده دریاچه چیتگر نسبت به بقیه چیتگر، شلوغ‌تر است. متوسط نرخ آپارتمان نوساز در چیتگر، متری ۲۰ تا ۲۶ میلیون تومان است. آپارتمان‌ها در نزدیکی مترو چیتگر گران‌تر از متوسط منطقه و متری ۲۵ تا ۲۶ میلیون تومان است. گرانترین نرخ مربوط به آپارتمان‌هایی است که چشم‌انداز به دریاچه چیتگر دارد و با نرخ ۲۶ تا ۳۰ میلیون تومان به فروش گذاشته می‌شود.

۲۰۰ متری نشین‌های گلستان‌ متری چند آپارتمان خریدند؟

یکی از مشاروان املاک در آیت الله کاشانی گفت: گلستان‌ها در محدوده خیابان آیت الله کاشانی و پشت پمپ بنزین از جمله بهترین محله‌های غرب است. گلستان‌ها ۳۰ کوچه دارد و کوچه‌های ۱ تا ۵ از بهترین محله‌های غرب تهران است. در این ۵ کوچه متوسط متراژ ۲۰۰ متر است و به طور متوسط نرخ معامله شده برای زمین، متری ۸۰ میلیون تومان، یک واحد آپارتمان متری۵۰ میلیون تومان است. اما برآورد متوسط نرخ یک آپارتمان در کل آیت الله کاشانی ۳۷ تا ۴۰ میلیون تومان در نوع نوساز است و برای آپارتمان ۱۰ سال ساخت به بالا، میانگین متری ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان است.

وسک محله دنج و اعیان نشین شهران

یکی از مشاوران املاک در ارتباط با ارزان‌ترین محله‌های غرب تهران گفت: یکی از ضعیف‌ترین محله‌های غرب، شهران است، متوسط نرخ مسکن در این منطقه متری ۲۵ میلیون تومان است. بهترین محله شهران، وسک است که به عنوان محله دنج و اعیان نشین با متری میانگین ۳۸ تا ۴۱ میلیون تومان در خرداد۹۹ معامله شده است.

یکی از مشاوران املاک در تهران گفت: گیشا، گلستان‌های آیت الله کاشانی گران‌ترین و بیمه، اکباتان، شهران، گلاب در صادقیه از جمله ارزان‌ترین محله‌‌های غرب است. فردوس غرب، گیشا، گلستان‌های ۱ تا ۵ در آیت الله کاشانی، آپارتمان‌های مشرف به دریاچه در منطقه چیتگر از جمله پر طرفدارترین محله‌های غرب است.

گلستان‌های ۱ تا ۵ بهترین محله آیت الله کاشانی، وسک بهترین محله شهران

یکی از مشاوران معاملات املاک در غرب تهران گفت: دو واژه وجود دارد که متقاضیان خرید مسکن باید به آن توجه کنند. بین «قیمت گذاشته شده است» و «معامله شده است» تفاوت وجود دارد.« نرخ گذاشته شده است» یعنی فروشندگان آپارتمان یا ملک مایل به فروش مسکن خود به این نرخ هستند اما اینکه آیا این نرخ مورد اقبال قرار گیرد یا خیر، موضوع دیگری است که روند معاملات بازار و توان خرید متقاضیان خرید مسکن مشخص می‌کند. جمله « معامله شده است» برای قضاوت قابل قبول‌تر است و نشان از روندی دارد که بازار به آن سمت حرکت می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟