بی نظیر ترین معماری های جهان

مکعب آبی

hhi542

طرحی که تا به حال نظیر آن دیده نشده، طرحی که اولین بار با نقش های تراشیده شده بر روی دیوار ترسیم شده است و همانند سنگ های آسمانی است.


نزدیک تر به خدا

hhi539
منار آلم مینستر که گویی آسمان را درمحله آلم واقع در آلمان به دو نیم کرده است، مدت ها به عنوان اثری بی نظیر شناخته می شد به سفارش یکی از شخصیت های زمانه تاسیس این بنا در قرن چهاردهم آغاز شد اما تا سال 1890 کار تکمیل آن به طول انجامید.  ان بنادرزمان خودبه عنوان بلندترین کلیسای جهان به شمار می رفت.


بنایی تیغه ای شکل
hhi538
 ساختمان فلاتیر در نیویورک یکی از اولین آسمان خراش هایی است که ساخته شده است و به مدت 100 سال در محله منهتن مانند جواهری  می درخشیده است.


خانه اپرای سیدنی

OperaHouse2
این اثر هنری بسیار زیبا  ساخت آن به دستور ملکه الیزابت دوم در سال 1973 آغاز شد. طراح و معمار آن به دلیل کشاکش مسئولان دولتی هرگز نتوانست پایان شاهکار خود را ببیند.

خانه سینمایی مرکزی چین
hhi536
این بنای تاثیر گذار و با ابهت در دو وجه ساخته شده است تا دو بلوک بزرگ فلزی از دو سر به هم پیوند بخورند. این دو بلوک معظم بالاخره در سال 2007 به هم متصل شدند. هم اکنون این محل خانه سینمایی مرکزی در چین است.
برج خلیفه دبی

ur

دبی، بلندترین آسمان خراش به نام برج خلیفه - طرحی مرکب از دو برج مسکونی وتجاری که مدت هایی طولانی رکورد های جهانی را شکست و رسیدن به این رکورد را دست نیافتنی کرد. این برج که توسط معماران آمریکایی طراحی شده است هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد دلار داشته است.


برج دوقلوی مالزی

برج-های-دوقلوی-پتروناس-مالزی-karnaval.ir112

آشیانه پرنده

beijing-national-stadium-37990

کدخبر: 228450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟