این زن که 50 ساله است، به ماموران گفت: برای گرفتن حقوق بازنشستگی ام به بانک رفته و با گرفتن حقوق یک میلیون تومانی ام از بانک خارج شدم و زمانی که قصد داشتم آن سوی خیابان بروم، مرد شیک پوشی سراغم آمد و به بهانه کمک کردن و عبور دادن من از خیابان خواست همراهی اش کنم.

وی افزود: در حالی که مرد فریبکار جلوی خودروها را می گرفت تا مرا از خیابان رد کند، وقتی به وسط خیابان رسیدیم، در چشم به هم زدنی کیفم را از دستم قاپید و با پای پیاده فرار کرد.

بدین ترتیب تیمی از ماموران برای ردیابی مرد فریبکار وارد عمل شدند و تیم تحقیق در گام نخست پی بردند طعمه های دیگری در دام این مرد شیک پوش گرفتار شدهاند.

پلیس در شاخه ای دیگر از تحقیقات آلبوم مجرمان سابقه دار را پیشروی طعمه های مرد فریبکار قرار داد و در این مرحله مشخص شد که وی تازه کار است.

تجسس ها در حالی بود که با گذشت یک ماه هیچگونه سرقتی به این شیوه و شگرد گزارش نشده بود تا یک ماه بعد چند زن و مرد با مراجعه به پلیس از ماجرای سرقت کیف های پرپولشان از سوی مرد فریبکار خبر دادند.

ماموران در این مرحله متوجه شدند دزد کیف ها با شناسایی طعمه هایش و در آخرین روزهای هر ماه که مردان و زنان برای گرفتن حقوق بازنشستگی شان به بانک مراجعه می کنند، وارد عمل شده است.

بدین ترتیب ماموران سراغ دوربین های مداربسته بانک ها رفته و توانستند تصویر مرد شیک پوش که قبل از سرقت در بانک ها اقدام به زاغزنی کرده را شناسایی کنند.

ماموران در گام بعدی، محدوده هایی که سرقت ها صورت گرفته بود را تحت نظر گرفتند و شروع به گشت زنی کردند تا اینکه در حال گشت زنی با صحنه عجیبی روبه رو شدند.

زنی با مرد جوان درگیر شده و این در حالی بود که مرد مرموز سعی داشت از دست وی فرار کند.

همین کافی بود تا پلیس برای میانجیگری وارد عمل شود و زمانی که خود را به صحنه این دعوا رساند، زن خشمگین ادعا کرد که این مرد همان دزد کیفش است که پلیس در تعقیبش بوده است.

مرد جوان به نام «مهدی» اصرار کرد که این زن وی را اشتباه گرفته، اما وقتی ماموران وی را بازداشت و چهره مهدی را با عکس شکار شده از سوی دوربین مداربسته مطابقت دادند، از دزد بودن وی اطمینان پیدا کردند.

دزد جوان وقتی از سوی دیگر طعمه هایش شناسایی شد، ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: یک بار در بانک منتظر نوبتم بودم که دیدم زنان و مردان پیر برای گرفتن حقوقهایشان به بانک مراجعه کرده و همان جا بود که به فکر قاپیدن کیف های پرپول بازنشستگان افتادم.

وی افزود: چون این افراد سن بالا بودند، فکر نمی کردم چهره ام را به خاطر داشته باشند و هر ماه به راحتی پول زیادی به جیب می زدم.

زن مالباخته نیز گفت: زمانی که قصد عبور از خیابان را داشتم، متوجه حضور این مرد و اجرای نقشه اش روی مرد دیگری شدم و همان جا و قبل از اینکه وی پا به فرار بگذارد به سمتش رفتم و با سر و صدا و درگیری مانع فرار وی شدم و شانس آوردم پلیس خیلی زود سراغمان آمد وگرنه این دزد فرار می کرد. بنابر این گزارش، تجسس ها برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی این مرد ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 480656 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟