مرز مهران آیا بسته است؟

مرز مهران در سال 1382 با پیشنهاد وزارت امور خارجه کشور از سوی سازمان ملل متحد به عنوان مرز بین‌المللی شناخته شد. اخبار مربوط به مرز مهران با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی برای شیعیان بسیار اهمیت دارد. شیوع کرونا ویروس موجب بسته شدن مرز مهران برای مدت طولانی شد. طبق آخرین خبر همچنان مرز مهران بسته است. در ادامه توضیحات  فرمانده انتظامی استان ایلام را درباره وضعیت مرز مهران بخوانید.

به گزارش رکنا ، فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه مرز مهران همچنان بسته است، گفت: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از منابع رسمی کشور دریافت کنند.

سردار "دلاور القاصی مهر" اظهار کرد: خدمتگزاری به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین سال‌های گذشته از افتخارات نیروی انتظامی بود، اما شرایط امسال با انتشار ویروس کرونا بسیار متفاوت شده است و هیچگونه خدماتی در مرز مهران و استان ایلام جهت عبور و مرور زائران ارائه نمی‌شود.

وی افزود: امسال مراسم پیاده روی اربعین برگزار نمی‌شود و مرز مهران برای عبور و مرور افراد همچنان بسته است و هیچ ترددی در آن صورت نمی‌پذیرد.

جلوگیری از ورود زائران به مرز مهران

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: نیروی انتظامی در استان ایلام با تشدید کنترل و استقرار تیم‌های پلیس‌راه و انتظامی در محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران از حرکت خودروهای غیر بومی و زائران به سمت پایانه مرزی جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: پلیس افرادی را که بخواهند بصورت ناآگاهانه به سوی مرز مهران حرکت کنند بلافاصله به سمت استان‌های محل سکونت خود باز می‌گرداند و کلیه این اقدامات در راستای سلامت مردم است.

القاصی‌مهر تاکید کرد: آمدن مردم به سمت مرز جز سختی برای آنها چیزی ندارد چون مرز مهران  بسته است و کشور عراق قوانین خاصی در مورد کسانی دارد که غیر قانونی وارد کشورشان شوند و مجازات‌های سنگینی در انتظار آنهاست،بنابراین درخواست ما این است مردم در همانجایی که زندگی می‌کنند ارادت خود را به اهل بیت نشان دهند و به شایعات کذب فضای مجازی توجه نکنند.

کدخبر: 723759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟