مازوت سوزی از مصادیق بارز ترک فعل‌ دولت روحانی است / تحقیق و تفحص مجلس از پشت پرده سدسازی ها

به گزارش رکنا، سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در طرح حمایت از حقوق عامه در مقابل حیوانات، حقوق حیوانات دیده نشده بود. اظهار نظرها در خصوص سامان‌دهی سگ‌های ولگرد بسیار متفاوت و در بعضی موارد حتی متناقض است.

وی افزود: ما آزادترین و بی قانون‌ترین کشور دنیا در زمینه حیوانات شهری هستیم. دولت اخیرا لایحه‌ای برای سامان‌دهی حیوانات شهری ارائه کرده که در دست بررسی است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: ضعف مدیریت باعث تبدیل باران تبدیل به سیل می‌شود به این ترتیب حجم بالایی از آب شیرین را وارد دریا می‌کنیم و بعد با صرف هزینه‌های زیاد، دنبال انتقال آب دریا هستیم!

رفیعی تاکید کرد: لایروبی‌ها را رها کرده‌ایم و فقط دنبال سدسازی هستیم. سدسازی برای شرایط تغییر الگوی بارش‌ها که به آن مبتلا هستیم، پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: مجلس در حال تحقیق و تفحص درباره پشت پرده سدسازی‌هاست. ترک فعل مدیران، در خصوص مدیریت منابع آبی کشور به طور جدی در حال پیگیری است.

رفیعی با بیان این که مازوت سوزی از پایه‌های اصلی آلودگی هواست که آلایندگی مهمی در پی دارد، عنوان کرد: طبق برنامه ششم توسعه، در سال‌های گذشته دولت مکلف بوده سیستم نیروگاهی را ارتقا بخشد و قراردادهایی برای گازرسانی به نیروگاه‌ها ببندد که متاسفانه انجام نشد و بحث مازوت سوزی‌ ناشی از همان کم کاری‌هاست.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: از سال ۹۶ که قانون هوای پاک تصویب شد دستورالعملها و ابلاغهای آن انجام شد. ۵۷ درصد این قانون به صورت ناقص انجام و کمتر از ۱۰ درصد آن فقط بطور کامل انجام شده است.

وی تاکید کرد: از مدیرانی که بر اساس این قانون مسئولیت داشتند توضیح خواستیم و متوجه شدیم ترک فعل‌هایی صورت گرفته و تصمیم بر اعمال ماده ۲۳۴ و ارسال گزارش قصورها به قوه قضاییه گرفتیم.

منبع: خبرفوری

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟