آتش سوزی جنگل ها در گلستان مهار شد

روز گذشته آتش سوزی جنگل ها در برخی مناطق گلستان رخ داد. آتش سوزی جنگل ها در شهرستان گالیکش بروز پیدا کرد. در آتش سوزی جنگل ها در گالیکش بخشی از جنگل‌های محدوده روستاهای «گوگول بزرگ، بش اویلی و ترجنلی» سوختند. از اردیبهشت امسال مجددا موج جدید آتش سوزی جنگل ها در سراسر ایران آغاز شده است. امسال آتش سوزی جنگل ها در کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، مازندران، گیلان و پلستان رخ داده است.

به گزارش رکنا، عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش سوزی در برخی مناطق جنگلی گالیکش از حوالی ساعت ۱۲ دیروز شروع شد که علت آن سهل انگاری کشاورزان هنگام آتش زدن کاه و کلش در زمین‌های کشاورزی و سرایت آن به عرصه جنگلی بود.

وی افزود: نیروهای منابع طبیعی گالیکش بلافاصله با اطلاع از آغاز آتش سوزی به محل اعزام شدند اما با توجه به سخت گذر بودن تردد در منطقه و نیز وزش شدید باد، تیم‌های کمکی از سایر ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های همجوار نیز همراه با مردم محلی برای خاموش کردن آتش در محل حضور پیدا کردند.

لطفی اضافه کرد: وزش باد شدید و گرمای هوا در کنار سختی تردد در برخی قسمت‌های درگیر با آتش، سرعت خاموش کردن آن را کُند کرد لذا یک فروند بالگرد آب‌پاش وارد منطقه شد و با هشت سورتی پرواز در مناطق سخت گذر عملیات تخلیه آب را انجام داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: با تلاش چند ساعته ۱۱ تیم‌ منابع طبیعی شهرستان‌های شرق گلستان، مردم محلی، نیروهای هلال احمر و بسیج آتش سوزی گالیکش مهار شد.

لطفی افزود: فعالیت تیم‌های امدادی منابع طبیعی گلستان ادامه دارد و آنها تا خاموش کردن کامل آتش در منطقه حضور خواهند داشت.

وی اظهارداشت: طبق بررسی‌های اولیه حدود ۲۰ هکتار از عرصه جنگلی، تنه خشک درختان و علف‌زارهای شهرستان گالیکش براثر آتش سوزی امروز دچار خسارت شد.

گفتنی است؛ روستای گوگول بزرگ، بش اویلی و ترجنلی از توابع بخش لوه در ۶ کیلومتری پارک ملی گلستان و در فاصله ۲۷ کیلومتری مرکز شهرستان ۶۵ هزار نفری گالیکش قرار دارد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟