آتش سوزی جنگل ها در ارتفاعات گالیکش گلستان

از اردیبهشت امسال مجددا موج جدید آتش سوزی جنگل ها در سراسر ایران آغاز شده است و هفته ای نیست که خبری از آتش سوزی جنگل ها در استان های مجاور زاگرس یا هیرکانی منتشر نشود. همین چند روز پیش آتش سوزی جنگل ها در ارتفاعات گچساران منجر به سوختن 4 هزار هکتار از جنگل های این منطقه شد. آتش سوزی جنگل ها علاوه بر کهگیلویه و بویراحمد در استان های لرستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، مازندران، گیلان و پلستان نیز رخ داده است. آتش سوزی جنگل ها در حالی در سال جاری شدت گرفته است که همچنان نیروهای جنگل بانی و محیط بانی امکانات مناسبی برای اطفای حریق ندارند.

به گزارش رکنا، محمد آریانفر، جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اظهار داشت: نیروهای منابع طبیعی گالیکش ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه ظهر امروز با اطلاع از آتش سوزی به محل اعزام شدند و هم اکنون حدود ۵۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی در حال خاموش کردن آتش هستند.

وی افزود: سخت‌گذر بودن منطقه آتش سوزی همراه با وزش باد شدید و دمای ۴۲ درجه‌ای هوا، تلاش نیروهای مستقر در محل برای خاموش کردن حریق را سخت و کُند کرده است.

آریانفر اضافه کرد: فراخوان برای استقاده از ظرفیت نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های گنبدکاووس، کلاله، رامیان و آزادشهر و نیز بالگرد برای سرعت بخشیدن به عملیات خاموش کردن آتش داده شده است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟