آتش سوزی جنگل های گچساران تقریبا کنترل شده است

حدود یک هفته است که برخی جنگل های گچساران در حال سوختن هستند. جنگل های گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند. آتش سوزی جنگل های گچساران بیشتر در ارتفاعات «خامی» و «نارک» اتفاق افتاده است. امروز اما مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از کنترل نسبی آتش سوزی جنگل های گچساران خبر داده است. محمد محمدی در این باره گفته که آتش سوزی جنگل های گچساران تقریبا کنترل شده است.

به گزارش رکنا، محمد محمدی، مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره عنوان کرد: از صبح امروز سه بالگرد ارتش، هلال احمر و هوا فضای سپاه ۲۰ سوتی پرواز جهت انتقال نیروها به ارتفاعات جنگل های "خامی" و "نارک" انجام دادند.

وی اظهارکرد: بالگردها بیش از ۱۲۰ نفر را نیرو را علاوه بر نیروهایی که از دیشب در منطقه حضور داشتند به ارتفاعات جهت کمک به اطفای حریق انتقال دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها، مردم، تشکل‌های مردم نهاد و ادارات مختلف که به مهار ‌آتش سوزی جنگل‌های نارک و خامی گچساران کمک کردند تشکر می کنم.

محمدی در خصوص میزان خسارات وارده ناشی از این آتش‌سوزی تصریح کرد: هنوز میزان خسارات وارده مشخص نیست و پس از مهار کامل آتش میزان خسارات وارده ارزیابی و مشخص می شود.

وی در رابطه با علت این آتش سوزی بیان کرد: احتمال اینکه علت آتش‌سوزی عامل انسانی باشد، وجود دارد و این مسئله در دست بررسی است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟