میرسلیم: عملکرد مجلس دهم و دولت به سرمایه اعتماد کشور صدمه زده است + فیلم
حجم ویدیو: 43.93M | مدت زمان ویدیو: 00:05:59

به گزارش رکنا ، سیدمصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 26 شهریور) در نطق میان دستور خود اظهار داشت: مهمترین سرمایه جمهوری اسلامی نفت و گاز نیست؛ بلکه سرمایه اصلی مردم شریف ایران است.

وی افزود: اهمیت مقابله با توطئه‌های خانمان برانداز در قالب‌هایی مانند سند 2030 و فعالیت‌های مخربی که با سوء‌استفاده از فضای مجازی صورت می‌گیرد روشن می‌شود که در این مورد رئیس شورای عالی فضای مجازی باید جوابگو باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌های اعتماد مردم مشارکت آنها در انتخابات است. متاسفانه عملکرد مجلس دهم و دولت در 7 سال گذشته که ناشی از بدقولی و عدم وفای به عهد بوده صدمه بزرگی به سرمایه اعتماد کشور زده و سطح مشارکت عمومی را به نازل‌ترین حد خود رسانده است.

نزولات آسمانی در بهار ایران را پربار کرد

میرسلیم گفت: با لطف خدا و با نزولات آسمانی در بهار نعمات زیادی نصیب ما شده که اگر به برداشت درست و توزیع مناسب و مصرف بهینه توجه کنیم و جلوی اتلاف و اسراف را بگیریم تقریبا در مورد کالاهای اساسی به خودکفایی نزدیک می‌شویم و بیمی از شرارت آمریکا و سرسپردگانش نخواهیم داشت.

وی افزود: از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست می‌کنم نتیجه نظارت و ارزیابی خود را درباره اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به اطلاع مجلس شورای اسلامی برساند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت:‌ورود به فرایندهایی مانند استیضاح و اثبات بی‌کفایتی بیش از سه ماه وقت ارزشمند مجلس شورای اسلامی را گرفته و ما را درگیر حواشی می‌کند و از کارهای اصلی بازمی‌دارد ضمن اینکه آب به آسیاب دشمنان‌مان می‌ریزد ولی این امر نمی‌تواند عملکرد رئیس مجلس را در معطل گذاردن سؤال نمایندگان از رئیس جمهور توجیه کند. ضمن آنکه بیش از یک ماه است که پاسخ کمیسیون اصل نود را در این باره نداده‌اند و جرم است.

تحمیل بی‌رحمانه‌ترین مالیات غیرمستقیم بر مردم

میرسلیم گفت:‌ امروزه بی‌رحمانه‌ترین مالیات غیرمستقیم بر مردم تحمیل شده و سنگین‌ترین فشار را به سه دهک اول یعنی گروه‌های کمتر برخوردار وارد می‌آورد؛‌این مالیات ظالمانه ناشی از سقوط ارزش پول ملی است که فقط در سه سال گذشته یک دهم شده است و کمر محرومان را شکسته و آنها را به فلاکت کشانده است؛ دولت برای جبران کسری بودجه مزمن روش‌های ناشایستی را که از همه ساده‌تر ولی برای مردم فشار بیشتری داشته است انتخاب کرده وآن افزایش نقدینگی وبا خلق پول بدون پشتوانه از جمله چاپ اسکناس است.

وی در پایان گفت: ‌با پوزش فراوان از محضر مقام معظم رهبری از ایشان استدعا بلکه التماس می‌کنم که دیگر به درخواست‌های این دولت برای استفاده از صندوق ذخیره ارزی جواب مثبت ندهند زیرا اصل آن منجر به افزیاش نقدینگی و تورم و گرانی می‌شود و عملا نظارت چندانی هم بر نحوه خرج کردن آن وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 606297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟