فساد در دانشگاه و توزیع گوشت سهمیه دختران دانشجو در بازار آزاد

به گزارش رکنا، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 2 دی) پارلمان، در تشریح سؤالش از وزیر علوم، گفت: سؤال بنده حدود یک سال و نیم پیش مطرح شد که در کمیسیون حضور پیدا نکردید و اکنون اعلام می‌کنید که فرآیند انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها براساس قوانین خاص است، اما به عنوان مثال در دانشگاه‌های دخترانه از ظرفیت‌های موجود استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر فرآیند انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها بر مبنای شایسته‌سالاری است، چرا رئیس دانشگاه مدنظر ما روز گذشته تغییر کرده است؟، اظهار داشت: آیا امکان تغییر وی در یک سال و نیم گذشته وجود نداشت؟ اقدام شما در راستای جلوگیری از طرح سؤال بنده در مجلس است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با تأکید بر اینکه مدارک و اسنادی مبنی بر فساد مالی در برخی دانشگاه‌ها ارائه شده، ادامه داد: در دانشگاه‌های شما، فساد به حدی رسیده که هفته گذشته رئیس و معاون دانشگاه بازداشت شدند.

بنا بر گزارش تسنیم، مقصودی همچنین با بیان اینکه از دانشگاه خاصی نام نمی‌برم و کمیسیون سؤال بنده را ملی تشخیص داده است، گفت: سؤال را به حاشیه نبرید، چرا باید فضا علیه یک مدیر شکل بگیرد؟ ضعف مدیریت و نظارت شما باعث به‌وجود آمدن این فضا شده است؛ اگر در دانشگاهی که 700 دانشجوی دختر وجود دارد، مدیری گذارده شود که برادرِ خود را به عنوان معاون و کارپرداز، مدیرمالی و راننده را از خویشان خود انتخاب کند، نتیجه آن کاهش تعداد دانشجویان از 700 نفر به 270 نفر است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در دوران مدیریت شما انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها سیاسی است و مبنای علمی ندارد، گفت: در دانشگاه حضرت زینب (س) استادی را به دلیل افشای برخی اسناد بازنشسته کردند که بعد از گذشت 19 ماه، پاداش پایان خدمت دریافت نکرده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس افزود: مدارکی در دو برگ مبنی بر عدم نظارت شما ارائه شده است، در گزارش وزارت صنعت درباره توزیع یک و نیم تُن گوشت سهمیه دختران در بازار آزاد و تخلف 3 میلیارد تومانی، مطالبی ارائه شده که شما اعلام کردید این گزارش تاکنون به دست شما نرسیده است، با آرامش و متین صحبت کردن، شاید فضای مجلس را آرام کند، اما در پشت پرده از دانشجویان سوءاستفاده می‌شود.

غلامی با تأکید بر اینکه برای اسکان دانشجویان دختر از مکان مناسب استفاده نمی‌شود، گفت: به عنوان نماینده مردم باید از حقوق دانشجویان دفاع کنیم، در دانشگاه‌ها باید گفتمان تغییر کند، دانشگاه‌ها از نظر کیفیت هر روز پسرفت دارند و 42 درصد از بیکاران محصول دانشگاه‌ها هستند؛ متاسفانه در 85 درصد از دانشگاه‌ها، دانشجویان با پرداخت پول بر سرکلاس حاضر می‌شوند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟