مراجع تصمیم‌گیری، مبارزه با فساد را از شعار به عمل نزدیک کنند

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز(یکشنبه 17 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: میلیارها تومان خسارت به کشاورزان ارومیه وارد شده است، اما تاکنون این خسارت ها پرداخت نشده است، گوجه فرنگی روی دست کشاوزارن ماند و خراب شد و به فروش نرسید. الان هم نوبت سیب درختی کشاورزان بوده که در سردخانه‌ها دپو شده است و دولت باید به سرعت برای آنها راه حلی پیدا کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ستاد مرگ آذربایجان به نام ستاد احیای نجات دریاچه ارومیه سد باراندوز با پیشرفت فیزیکی بالا و آب بند و ادامه احداث کانال را تعطیل کرد، این امر باعث شد خسارات فراوانی به مردم بخصوص اهالی روستاهای کریم آباد و رحیم آباد وارد شود و با احداث کانال کشاورزان روستاهای کلیم، گل تپه و 8روستای حوزه قره باغ که مزارع خود را آبیاری نکردند باعث شد هزاران جوان تحصیلکرده بیکار شوند.

چرا گمرک ارومیه کم رونق شده است؟

وی خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: چرا گمرک ارومیه کم رونق شده است، درآمد اهالی و اصناف بازار وابسته به فعالیت‌های گمرکی است.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: 55 کیلومتر جاده ارومیه بیش از 25 سال است که شروع شده، تمام نشده و جاده ارومیه به تبریز و شهید کلانتری بخصوص احداث تونل‌ها توسط تعاونی‌ها به کندی صورت می‌گیرد.

قاضی‌پور خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: چرا از پول کارگران 20 میلیارد تومان به مربی خارجی فوتبال که به مدت 20 روز هم کار نکرده است، پرداخت می‌کنید، این پول به کانون بازنشستگان کارگر کشور اختصاص دارد. می‌دانید با این پول آبروی چند هزار کارگر را می‌توان خرید؟ این پول بیت المال و برای کارگران است.

وی خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، عنوان کرد: چرا می‌خواهید همچون دانشگاه‌های علمی و کاربردی، دانشگاه‌های ارومیه را تعطیل کنید؟ همه ساله رتبه آنها را کاهش می‌دهید از ملی به استانی و بعد شهرستانی تبدیل می‌کنید، مجوز رشته برای دانشگاه‌های دولتی، پیام نور و آزاد ارومیه را نمی‎دهید، اساتید را تبدیل وضعیت نمی‌کنید، اعتبارات اولیه لازم را اختصاص نمی‌دهید.

چرا تدریس زبان ترکی در دانشگاه‌های آذربایجان عملیاتی نشد؟

قاضی‌پور افزود: چرا به دانشجویان مستضعف و شهرستان‌های مرزی و محروم رحم نمی کنید؟ قول دادید تدریس زبان ترکی در دانشگاه‌های آذربایجان را عملیاتی کنید.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، یادآور شد: بارها پیگیری کردیم تا مدارس کانکسی ارومیه را جمع‌آوری کنید، می‌دانید تراکم ارومیه بالاترین تراکم کشور است، در یک کلاس کوچک بیش از 30 دانش آموز تحصیل می‌کنند هر چند رتبه‌بندی معلمان را اجرا نشد، سرانه مدارس پرداخت نشد. تا امروز مدیران مدارس و معلمان تا چه اندازه در زحمت هستند؟ جذب معلمان شرکتی، سرباز معلمان، پیش دبستانی‌ها و خریدخدمت‌ها چه شد؟ چرا به قانون عمل نکردید؟ تفسیر قانون کردید. همکاران به داد آموزش و پرورش برسید، چرا که زیرساخت نظام است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: اما فردا مصادف با روز جهانی مبارزه با فساد است به شهادت همکارانم در سه دوره مجلس در صحن علنی، کمیسیون‌های تخصصی بهعنوان عضو یا در جایگاه هیات رئیسه سعی کرده‌ام در مبارزه با فساد دریغ نکردم. در مجلس نهم به اتفاق همکارانم از آقای محجوب دبیرکل خانه کارگر نامه‌ای در این مورد به شورای نگهبان نوشتیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اکنون انتظار داریم مراجع تصمیم‌گیری در سطوح مختلف مبارزه با فساد را از شعار به عمل نزدیک کنند، بنده شخصا اعتقاد دارم فساد حتی اگر کوچک باشد باید با آن مبارزه کرد این یک دعوت عام است./برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟