زارع: افزایش قیمت بنزین اقتصاد کشور را مختل کرد/ افزایش قیمت گازوئیل فاتحه کشور را می‌خواند

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری خانه ملت،رحیم زارع در جلسه علنی امروز ( دو‌شنبه 4 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی موضوع کنترل و تنظیم بازار پس از افزایش قیمت بنزین با اشاره به برخی از افزایش قیمت‌ها گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت محصولات فولادی به میزان 15 درصد و همچنین افزایش کرایه حمل و نقل وانت‌بار و تاکسی‌های درون شهری و برون شهری به میزان 30درصد بوده‌ایم.

نماینده مردم آباده، بوانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین قیمت کود شیمیایی 25 درصد افزایش قیمت داشته که باعث شده محصولات کشاورزی نیز با افزایش قیمت مواجه شوند، همچنین هر کیسه آرد نیز افزایش قیمت پیدا کرده که منجر به افزایش قیمت نان خواهد شد.

وی در ادامه با انتقاد از کمیاب شدن و گران شدن داروها عنوان کرد: همچنین گاز مایع 40 درصد افزایش قیمت داشته است از سوی دیگر برنج وارداتی و تخم مرغ نیز با 20 درصد افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین، اقتصاد کشور را مختل کرد، اظهار داشت: دولت اگر برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل دارد باید آن را کنار بگذارد که در این صورت فاتحه کشور خوانده می‌شود.

زارع در ادامه اقتصاد را تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: دولت باید اعلام کند برنامه‌اش برای بخش غیردولتی چیست، همچنین بازرسان در استان تهران بسیار کم هستند و نمی توانند به خوبی بر افزایش قیمت‌ها نظارت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به سازمان تعزیرات حکومتی بیان داشت: نباید در زمینه برخورد با متخلفان احساسی عمل کنید، همچنین افراد دلسوز نباید با بی‌عدالتی کنار گذاشته شوند.

وی در ادامه خطاب به دولت تأکید کرد: شما برای بحث یارانه از بسته‌های حمایتی و پرداخت مابه‌التفاوت یارانه حاصل از درآمد افزایش قیمت بنزین می‌گویید که حدوداً 60 هزار میلیارد تومان برآورد شده است اما این موضوع تحقق نیافته در حالی که باید برای اشتغال سرمایه‌گذاری شود.

زارع در ادامه با انتقاد از اینکه دولت هنوز نتوانسته بعد از حدود 11 سال سیستم شناسایی درآمد خانوارها را مشخص کند، خاطر نشان کرد: افراد زیادی به ما پیامک می‌دهند که نیازمند هستند و تاکنون مابه‌التفاوتی دریافت نکرده‌اند، این در حالی است که اگر بانک اطلاعاتی دولت تاکنون تکمیل شده بود این مشکلات وجود نداشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در حوزه سهمیه‌هایی که قرار است به افراد داده شود باید جانبازان و خبرنگاران نیز مورد توجه قرار گیرند و در جامعه این هدفمندی واقع شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 520736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟