دستگیری عوامل قطع غیر مجاز درختان در چمستان نور

به گزارش رکنا، سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، گفت: برابر گزارش واصله از همکاران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور، ساعت ۴ بامداد روز سه شنبه ۴ مرداد ماه امسال، حدود ۵۳ اصله از درختان گونه‌های مختلف در اقدامی خصمانه و مشکوک به عمل تلافی جویانه در منطقه واز چمستان نور قطع و در عرصه رها و متخلفان متواری شدند.

او افزود: با توجه به حساسیت موضوع مراتب در اسرع وقت به دادستان شهرستان و دستگاه‌های امنیتی اعلام و با پیگیری این فرماندهی و تاکید استاندار مازندران و حضور سردار اکبرزاده نماینده ویژه استاندار در قرارگاه صیانت از منابع طبیعی، موضوع به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.

رسیدگی پرونده در دستور کار پلیس

ذکریایی گفت: با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان نور رسیدگی پرونده در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت که همکاران انتظامی با رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی و بکارگیری منابع مختلف، مخفیگاه متهمین را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه تعداد ۴ نفر از متهمین را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او افزود:ماموران از محل اختفاء متهمان ۳ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و ادوات و آلات جرم کشف و ضبط کردند و پس از اقرار متهمین به بزه ارتکابی، پرونده پس از جمع بندی به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی احاله شد.

ذکریایی گفت: برخی از همدستان این افراد پس از عمل مجرمانه، از محل وقوع جرم فیلم برداری کرده و اقدام به پخش در فضای مجازی و جوسازی علیه کارکنان منابع طبیعی می‌نمایند که تعدادی از این افراد نیز شناسایی و به علت تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی، از آنان از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اعلام شکایت شد و تعقیب کیفری متهمان تقدیم دستگاه محترم قضائی گردید که مراتب پس از حصول نتیجه متعاقباً به اطلاع شهروندان و دوستداران طبیعت خواهد رسید.

کدخبر: 811287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟