نامگذاری یک خیابان به نام زنده‌یاد پروفسور محمد گلشن در خرم آباد

به گزارش خبرنگار رکنا در خرم آباد، در یک‌صد و سی و نهمین جلسه رسمی و فوق‌العاده شورای شهر خرم آباد، با نام‌گذاری یک خیابان به نام زنده‌یاد پروفسور محمد گلشن موافقت شد.

بر اساس مصوبه‌ای که به تائید اعضاء شورا رسید مقرر شد خیابان جنب دانشکده دندانپزشکی واقع در بلوار شصت متری خرم‌آباد به نام زنده‌یاد پروفسور محمد گلشن نام‌گذاری گردد.

گفتنی است در دومین روز از بهمن ۱۳۹۹ دکتر محمد گلشن، متخصص بیماری‌های داخلی و فوق تخصص بیماری‌های ریه بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به دیدار حق شتافت.

بر اساس این گزارش، دکتر گلشن متولد سال ۱۳۲۴ در خرم‌آباد، فرزند حاج صحبت الله گلشن و از خانواده‌های قدیمی شهر خرم‌آباد بود.

وی در دانشگاه اصفهان دوره عمومی و تخصصی داخلی و در آمریکا دوره فوق تخصص ریه را گذرانند. 

استاد دانشگاه پزشکی دانشگاه اصفهان که تعدادی زیادی از متخصصان ریه کشور شاگردان او بشمار می آیند، سال‌های زیادی از عمر خویش را صرف درمان بیماران شیمیایی جنگ تحمیلی کرد.

پرفسور گلشن با وجود بازنشستگی، اما در ایام کرونا شبانه‌روز مشغول درمان صدها مریض کرونایی بود و در جواب کسانی که اعتقاد داشتند که نیاز است در ایام بازنشستگی به استراحت بپردازد می‌گفت: من یک عمر نان این مردم را خوردم حالا در این آیام سخت به فکر حفظ جان خودم باشم!!؟

قرار بود طبق وصیت خودش، در خرم‌آباد خاک‌سپاری شود، اما به دلیل وضعیت کرونا و اصرار اساتید دانشگاه پزشکی اصفهان، پیکر ایشان جمعه سوم بهمن‌ماه در بهشت رضوان اصفهان، قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

لرستان_خرم آباد، مریم رشیدی

 

کدخبر: 670854 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟