دکتر فیروز احمدی در حاشیه مراسم تحلیف ۵۳ کارآموز وکالت سال ۹۹ کانون وکلای دادگستری لرستان در گفتگو با خبرنگار رکنا، عنوان کرد: ۷ اسفند روز وکیل و استقلال کانون وکلا است و در این چند دهه اخیر کانون وکلا و استقلال وکیل با فراز و نشیب های بسیاری رو به رو بوده است.

وی با اشاره به اینکه استقلال کانون وکلا و استقلال وکیل از زاویه حفظ حقوق ملت مد نظر است اظهار داشت: استقلال کانون وکلا و وکیل از اصول قانون اساسی و حقوق ملت می باشد و تا وکیل مستقل نباشد نمیتواند از حق مردم دفاع کند. 

احمدی تصریح کرد: وکیل دادگستری هدف بنیادی اش دفاع از حق می باشد و در این راه حتی از افراد کم بضاعت نیز به عنوان وکیل معاضدتی به صورت رایگان دفاع میکند و این از شاخصه های شرافت این شغل است و تعجب از افرادی است با چنین صنفی مخالفت می کنند.

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان و مدرس دانشگاه در مورد نام گذاری آمفی تئاتر و سالن اجتماعات کانون وکلای استان، به نام دکتر محمد حسین حجاریان نیز تاکید کرد: ایشان از سرمایه های اصلی حقوق ایران است که از سال ۱۳۳۲ از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و به رغم درخواست استخدام ایشان در پایتخت، به استان لرستان برگشتند تا به مردم زادگاهش خدمت کنند، یکی از ویژگی های نادر و خاص دکتر حجاریان این است که قبل از اینکه استاد بزرگی در دانشگاه باشند وکیل برجسته ای است و کمتر شخصی پیدا می شود که در این حرفه، هم استادی بزرگ و هم وکیلی خبره باشد.

احمدی در پایان یاد وکلای استان لرستان که در طول سال گذشته جان باختند را گرامی داشت و با اشاره به ضایعه درگذشت مرحوم دکتر الهیار ملکشاهی، آن مرحوم را سرمایه ای بزرگ برای استان دانست و گفت: حمایت‌های مرحوم ملکشاهی در مجلس و کمیسیون حقوقی و قضایی، از نهاد وکالت همیشه در خاطره ها ماندگار است.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

 

کدخبر: 665248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟