دادرسی عادلانه در گرو استقلال نهاد وکالت است

به گزارش خبرنگار رکنا در خرم آباد، کیانوش هادی پور در نشست خبری با رسانه ها که بمناسبت ۷ اسفند، سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل مدافع برگزار شد افزود: مستقل شدن دفاع از قضا تضمین کننده حقوق مردم است.

وی با اشاره به اینکه استقلال نهاد وکالت در صحنه های بین المللی بسیار مهم است اظهارداشت: کسانی که با استقلال نهاد وکالت مخالف هستند، دوست دار منافع نظام، دولت و مردم نیستند.

رییس کانون وکلای دادگستری لرستان با اشاره به این مطلب که کانون وکلا از هیچگونه بودجه دولتی و اعتباری استفاده نمی کند تصریح کرد: کانون وکلا در ایجاد اشتغالزایی هم موفق عمل کرده است.

هادی پور بیان داشت: در دوره پنجم هیات مدیره اقدامات مفیدی انجام شده است، شفاف سازی در امور مالی کانون، حسابرسی کانون از بدو تاسیس تاکنون، که بدون هیچ ایراد و تخلفی بود و نشان از دست پاکی وکلا دارد.

وی با بیان اینکه در حادثه سیل پلدختر کانون در کنار مردم سیل زده بود و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کرد گفت: در بحث کرونا و تامین ماسک و مواد ضدعفونی هم در کنار همکاران و مردم بوده ایم.

رییس کانون وکلای دادگستری لرستان با اشاره به این مطلب که در بحث وکالت های تسخیری و معاضدتی با وجود اینکه قانون پیش بینی پرداخت هزینه از طرف دولت به وکلا را دیده است افزود: در این پرونده ها دولت هیچگونه هزینه ای به وکلا نمی دهد و وکلای دادگستری با عشق به مردم و بدون دریافت هزینه ای با همه وجود از موگلین خود دفاع می کنند.

وی در پایان با بیان تعامل کانون با دادگستری اظهار داشت: تعامل به معنی عدم استقلال نیست و در راستای پیشبرد اهداف کانون، نهایت تعامل را با دستگاه قضا داریم.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

کدخبر: 665106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟