ساخت ۳۰درصد مدارس کشور توسط خیرین

به گزارش خبرنگار رکنا از خرم آباد، مهراله رخشانی مهر در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان لرستان که بصورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور با هدف تکریم از ۱۰۰۰ خیر مدرسه ساز برگزار شد، با اشاره به طرح آجر به آجر اذعان داشت : در طرح مذکور بیش از ۷۰۰ هزار نفر مشارکت کردند. 

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۶ تا کنون اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش کشور ۶ برابر شده است و از سال ۱۳۹۵ تا امروز شاهد کاهش  مدارس نیازمند به مقاوم سازی از ۳۰ درصد به ۱۲ درصد هستیم برای شاهد این ادعای بنده زلزله اخیر در کهگیلویه و بویر احمد بود که از ۱۶۰ مدرسه در معرض زلزله تنها ۶ مدرسه آسیب دیدند .

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۱۴۵ هزار کلاس درس به سیستم های گرمایشی استاندارد مجهز شدند و بطور میانگین هرسال شاهد رشد دونیم برابری استاندارد سازی سیستم های گرمایشی بوده ایم .

رخشانی مهر با اشاره به مدارس عشایری افزود: دغدغه امروز ما مدارس عشایری است که جمعیت دانش آموزی آنها به سبب کم و متغییر و همچنین عدم اسکان دائم آنها کار را برای احداث مدرسه برای ما مشکل کرده است اما ما هم بیکار ننشسته ایم و برای رفع مشکل آموزشی این عزیزان توافق های خوبی با بنیاد برکت و سپاه پاسداران انجام داده ایم تا ان شاالله این مشکل هم در آینده به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به سرانه پایین آموزشی چهار استان البرز ، سیستان و بلوچستان ، تهران و آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد با رشد اعتبارات این مناطق در بودجه سال ۱۴۰۰ میانگین این مناطق هم به نرم کشوری نزدیک شود.

تجلیل از خیرین مدرسه ساز  لرستانی

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان در این جلسه اظهار داشت : تا امروز با کمک خیرین مدرسه ساز ۵۴۱ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۱۵۰ کلاس درس احداث شده است. 

محمدعلی رضوی در ادامه گفت : ۳۵۰۰ مدرسه در سطح استان نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.

وی با اشاره به طرح آجر به آجر گفت : این طرح که در سطح ملی مطرح شد  پیش تر با عنوان طرح از خشت تا بهشت توسط آقای خرم آبادی معاونت مشارکت های مردمی لرستان اجرا و موجب برکات زیادی در استان گردید.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان افزود : ما بعنوان سفیران مدرس سازی کاری که می توانیم انجام دهیم،تبلیغ و اشاعه ی این کار حسنه است به نحویکه تبدیل به فرهنگ در جامعه گردد .

رشد ۹۲درصدی اعتبارات نسبت به سال گذشته

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان،در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر  بیان داشت : در سال جاری شاهد رشد ۹۲ درصدی اعتبارات نسبت به سال ۹۸ هستیم که ماحصل آن وجود ۲۵۰ پروژه فعال با ۷۸۰ کلاس درس و با اعتبار۳۷۰ میلیارد تومانی در استان است .

امیر غفوری نژاد ادامه داد : با تلاش ها و پیگیریهای کارکنان خدوم نوسازی مدارس  و مشارکت مثال زدنی خیرین ، امسال بطور میانگین شاهد افتتاح ۵ کلاس درس در هر هفته بوده ایم .

وی با قدر دانی از زحمات و ایثار همه خیرین مدرسه ساز از مشارکت گسترده سپاه پاسداران استان با فرماندهی سردار کشکولی و همچنین بنیاد برکت خبر داد و افزود : امسال کار اجرایی ۱۸ واحد آموزشی توسط سپاه آغاز شد که  عملیات ساخت تعداد قابل توجهی از آنها درسال آینده به اتمام خواهد رسید ، همچنین بنیاد برکت تا کنون کار ساخت ۸۱ مدرسه را در لرستان آغاز کرده که ۲۸ واحد آن تا کنون تحویل دانش آموزان عزیز شده است .

در پایان این جشنواره با اهدا لوح سپاس از زحمات خیرین  مدرسه ساز قدردانی شد.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

 

کدخبر: 664859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟