رواج هنر در جامعه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، احمد حسین فتایی، در آیین تجلیل از برگزیدگان لرستانی چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که با حضور معاون هنری و سینمایی و کارشناس موسیقی اداره کل، ریاست و اعضای هیئت‌امنای انجمن موسیقی استان و دو تن از برگزیدگان این جشنواره برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و روز پدر، گفت: هنرمندان استان در طی یک سال گذشته به‌خوبی خود را با شرایط موجود وفق داده و علی‌رغم بروز مشکلات، محدودیت‌ها و تعطیلی‌های گسترده به دلیل شیوع ویروس کرونا، در فضای مجازی به خلق آثار هنری پرداختند.

وی تصریح کرد: هنر علاوه بر انتقال مفاهیم ماندگار، تاب‌آوری اجتماعی را نیز افزایش می‌دهد و در شرایط موجود کشور، ایجاد نشاط و امید در جامعه و همچنین ترغیب مردم به رعایت دقیق پروتکل‌ها و محدودیت‌ها از وظایف هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه است که انصافاً به‌خوبی آن را جامه عمل پوشانده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس با اشاره به ظرفیت ویژه لرستان درزمینهٔ هنر موسیقی، گفت: حفظ مقام‌های قدیمی و رواج آیین‌ها و رسوم بومی موردقبول جامعه در قالب موسیقی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مدنظر هنرمندان این رشته قرار گیرد.

فتایی در پایان ابراز داشت: لرستان در حوزه آموزش موسیقی از استان‌های سرآمد و مطرح استان است که نوجوانان و جوانان بسیاری را به این عرصه معرفی نموده که پس از طی مراحل مختلف و باپشتکار و تمرین و ممارست، می‌توانند به چهره‌های شاخص ملی و حتی بین‌المللی مبدل شوند.

در بخش دیگری از این جلسه معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تأکید بر نقش ویژه پدر و مادر در سوق یافتن فرزندان به سمت هنر و موسیقی، گفت: لرستان در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در شئون و جایگاه‌های مختلف خوش درخشید و حضور اساتیدی همچون علی‌اکبر شکارچی، رضا پرویز زاده و فرج علیپور در ترکیب هیئت‌داوران با درخشش جوانان هنرمند لرستانی در این جشنواره معنای کامل‌تری یافت.

فرید رحمتی افزود: شش تن از هنرمندان لرستانی شرکت‌کننده در این جشنواره موفق به کسب رتبه‌های اول در بخش‌های مختلف شدند که به دلیل محدودیت‌های کرونایی در این جلسه از هنرمندان ساکن خرم‌آباد تجلیل شده و آیین تجلیل از سایر هنرمندان در شهرستان‌های محل سکونتشان برگزار می‌شود.

در پایان این جلسه لوح و تندیس جشنواره و همچنین لوح سپاس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به حسین حسنوند و شینا احمدی، دو تن از برگزیدگان جشنواره اهداء شد.

 

کدخبر: 664852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟