اجرای دستور رئیس قوه قضائیه منجر به آزادی 7 نفر از زندانیان و اعمال ارفاقات قانونی در مورد 23 نفر در استان سمنان شد

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کردند : پس از برگزاری دومین مسابقه تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی 2022 و کسب پیروزی مسرت بخش ، رئیس قوه قضائیه دستورالعمل اعمال مساعدت و ارفاق قانونی به زندانیان حائز شرایط را ابلاغ کردند .

ایشان در ادامه افزودند : با هوشمندی رئیس قوه قضائیه و اعمال رأفت اسلامی برای زندانیانی که امکان مساعدت قانونی آنان وجود داشت ، بلافاصله به مراجع قضایی سراسر استان اعلام تا با تشکیل کارگروه ویژه ای نسبت به بررسی تمامی پرونده های زندانیان و شناسایی مشمولین اقدام و موجبات آزادی آنان فراهم شود .

آقای محمد جعفر عبدالهی گفتند : در جریان حوادث  و اغتشاشات اخیر هیچ زندانی بلا تکلیفی در زندانهای استان سمنان نگهداری نشده و چنانچه امکان تودیع تأمین مناسب قانونی صادره را داشتند شرایط آزادی آنان اتفاق می افتاد ، ولیکن در نهایت اجرای این دستورالعمل ویژه تعداد 23 نفر از متهمان اغتشاشات اخیر که تاثیر عمل آنان خفیف بوده از ارفاقات قانونی بهره مند و تعداد 7 نفر با تودیع تامین از زندان آزاد شدند .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان سمنان خاطرنشان کردند : برای هرچه بهتر اجرایی شدن این دستورالعمل به روساء دادگستری ها و دادستان های حوزه های قضایی استان تأکید شد پس از تشکیل کارگروه با نظارت بر حُسن اجرای این دستورالعمل در کمترین زمان ممکن نسبت به اتخاذ تصمیمات شایسته که منتهی به بازگشت زندانیان به آغوش خانواده هایشان می شود ، اقدام کنند  .

آقای محمد جعفر عبدالهی در خاتمه تأکید کردند : اصلاح و بازپروری صحیح و بازگشت شرافتمندانه زندانیان به جامعه از دغدغه های دستگاه قضایی استان سمنان است و  به صورت جدی پیگیری می شود . قطعاً این دستور رئیس قوه قضائیه در ایجاد و گسترش یکپارچگی و انسجام ملی و حفظ امنیت پایدار موثر  خواهد بود.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟