دستور مهم محسنی اژه ای درباره پرونده های قصاص

غلامحسین محسنی اژه ای رئیس جدید قوه قضاییه است. محسنی اژه ای دو هفته پیش با حکم مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جدید قوه قضاییه منصوب شد. محسنی اژه ای پیش از این معاون اول قوه قضاییه بود. محسنی اژه ای امروز به استان ایلام سفر کرد. محسنی اژه ای در این سفر دستور مهمی را درباره پرونده های قصاص صادر کرد.

به گزارش رکنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در سفر به استان ایلام، با حضور در زندان مرکزی ایلام که در تیرماه سال جاری به بهره برداری رسید، از بخش‌های مختلف این زندان بازدید و با مسئولان و زندانیان آن گفتگو کرد.

محسنی اژه‌ای در این سفر خطاب به مسوولان قضایی و قضات گفت: تعدادی پرونده قصاص داریم که در مراحل گوناگون هستند؛ ازظرفیت مردم، صاحبان نفوذ وصاحبان کلام کمک بگیرید تاجایی که ممکن است از تقاضای قصاص صرف نظر شود.

وی افزود: اگر، ولی یا اولیای دم در مرحله اول از قصاص صرف نظر نکردند، باز تلاش کنید. فردی، چهار، پنج یا ۱۰ سال در زندان است و حکم قصاص برای وی صادر شده است.

اژه ای خاطر نشان کرد: چنانچه اولیای دم بدون عذر موجه هستند ماده ۴۲۹ تکلیف را روشن کرده و تضمین مناسب بگیرید و آزاد کنید. تضمین مناسب را قاضی می‌تواند تشخیص دهد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟