عوامل ساخت و توزیع بازی وحدت شکن تحت تعقیب پلیس و دستگاه قضا/ شهروند درجه بندی شده نداریم

به گزارش رکنا ؛ اخیرا یک بازی رایانه ای در فضای مجازی در حال گسترش است که هدف اصلی آن اهانت به قومِ بلوچِ سیستان وبلوچستان می باشد چرا که در قالب این بازی افرادی با لباس سنتی بلوچ در کار حمل و توزیع سوخت قاچاق فعالیت دارند و اگر ماموران انتظامی به این افراد شلیک کنند امتیاز ویژه بازی را کسب خواهند کرد.
این بازی از همان ابتدای نشر در فضای مجازی با واکنش جدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان مواجه شد که حجت الاسلام علی موحدی راد در این خصوص گفت: هدف اصلی این بازی خدشه وارد کردن به وحدت و امنیت موجود در سیستان وبلوچستان و اهانت به اقوام ایرانی است.
وی افزود: بلوچ ها به عنوان یکی از اقوام اصیل و با اصالت ایران اسلامی محسوب می شوند و هرگز اجازه نمی دهیم برخی افراد مغرض از آنها سوء استفاده کرده و در قالب یک بازی وحدت شکن به این قوم اهانت کنند.
وی ادامه داد: عوامل ساخت این بازی قصد دارند تا به نوعی بحث شهروند درجه یک و دو را به مردم القا کنند که به صراحت اعلام میکنم در کشور ایران شهروند درجه بندی شده نداریم و همه در برابر قانون و حقوق شهروندی از برابری، برادری و مساوات برخوردار هستند.
دادستان زاهدان تاکید کرد: اساس انقلاب اسلامی ایران بر پایه عدالت اجتماعی بنا شد و اینکه برخی ها بخواهند این اصل را زیر سئوال ببرند خیالی خام و باطل است اما با توجه به ویژگی هایی خاصی که این بازی دارد به عنوان مدعی العموم دستور تعقیب سازندگان این بازی به پلیس فتا و نیروی انتظامی صادر شده است.
قاضی موحدی راد تاکید کرد: در شرایطی که کشور نیازمند وحدت و انسجام دوچندان است برخی ها می خواهند با به راه انداختن اختلافات قومی و مذهبی و توهین به اقوام و مذاهب و لباس های بومی محلی استان سیستان وبلوچستان فضا را متشنج کنند که به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده و با شدت و جدیت کامل با آنها برخورد قاطع قضایی می شود.
وی تصریح کرد: در کنار تحت تعقیب قرار گرفتن سازندگان این بازی، کسانی که در امر توزیع و بازنشر آن نیز فعالیت داشته باشند شریک آنها محسوب می شوند و تحت پیگرد قرار می گیرند که به شهروندان توصیه می شود که خواسته یا ناخواسته در دام این افراد قرار نگیرند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان تاکید کرد: در این خصوص رایزنی های لازم با معاون دادستان کل در فضای مجازی نیز انجام شده و به طور جد پیگیر هستیم تا ضمن شناسایی و برخورد با عوامل این اقدام وحدت شکن، از نشر این بازی در فضای مجازی جلوگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 475125 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟