«چمدان» موفق به کسب 2 جایزه از جشنواره‌های فیلم فرانسه و ایتالیا شد/ ادامه حضور جهانی

به گزارش رکنا به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه « چمدان » به نویسندگی و کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور و تهیه‌کنندگی فریبا عرب، موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران از نهمین جشنواره ساحل آبی فرانسه و جایزه بهترین فیلم نهمین جشنواره فائوستو روسانو از ایتالیا شد. این فیلم در ادامه حضور جهانی خود به چهل و دومین جشنواره انکارزین اسپانیا و بیست و دومین جشنواره دانشجویی بیجینگ چین نیز راه یافت.

جشنواره فیلم ساحل آبی FCMCB ، یک رویداد رقابتی سینمایی برای فیلم‌سازان جوان تا سی‌سال است. از اهداف این جشنواره، نمایش و ترویج آثار فیلم‌سازان بین‌المللی به مخاطبان فرانسوی است. این جشنواره دوسالانه در سال 2008 با هدف حمایت از فیلم‌سازان جوان، افزایش آگاهی عمومی در مدارس هنری و یک رویداد سینمایی ویژه جوانان آغاز به کار کرد.

نهمین دوره جشنواره ساحل آبی از تاریخ 13 تا 15 اکتبر 2023 (21 تا 23 مهرماه 1402) در مرکز سینمایی ساحل کری-لو-روئه در جنوب فرانسه برگزار شد و فیلم کوتاه «چمدان» موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران این دوره شد.

جشنواره فائوستو روسانو Fausto Rossano با یاد و نام پزشکی روانکاو به همین نام تأسیس شد. این جشنواره، مبارزه با تعصبات، رنج روانی حاصل از آن و اهمیت فرد در زندگی از طریق تحریک آگاهی اجتماعی را با زبان سینما و گفتگو با نویسندگان، متخصصان و کارشناسان این حوزه را هدف خود از برگزاری می‌داند.

در بیانیه هیات داوران فائوستو برای اهدای جایزه بهترین فیلم به «چمدان» آمده است: چمدان یک فیلم تکان‌دهنده است که دردی ظریف از شروع تا پایان فیلم را به همراه دارد. بازنمایی شاعرانه از دست دادن و فقدان، نشانه‌ای نورانی که از ژست‌ها و حرکات، از نگاه و پرسپکتیو و از فیلم‌برداری بیرون می‌آید و آن را عمیق و قابل‌تأمل می‌کند، حتی زمانی که دراماتیک‌ترین احساسات وجود انسان را به حرکت درمی‌آورد. سرانجام، فیلمی که ریشه در زمان و فرهنگ دارد، درعین‌حال جهانی، تنشی است بین گذشته، حال و آنچه از آن می‌ترسیم، آینده.

«چمدان» در ادامه حضور جهانی خود به چهل و دومین جشنواره انکارزین ENKARZINE با تاریخ برگزاری 20 تا 25 نوامبر 2023 (29 آبان تا 4 آذرماه) در اسپانیا و بیست و دومین جشنواره دانشجویی بیجینگ ISFVF با تاریخ برگزاری 17 تا 24 نوامبر 2023 (26 آبان تا 5 آذرماه 1402) در چین نیز راه یافته است.

چمدان

فیلم کوتاه «چمدان» پیش این جشنواره‌ها، موفق به کسب جایزه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم و موسیقی پارما، جایزه ویژه هیئت داوران و جایزه دستاورد بصری(تصویربرداری) نهمین دوره جشنواره نومند قرقیزستان، جایزه تماشاگران چهارمین جشنواره فیلم کوبانی شده و در چهل و ششمین جشنواره فیلم دراما یونان، سیزدهمین دوره جشنواره فیلم کردی برلین، نوزدهمین جشنواره دانشجویی ارلی برد بلغارستان و سومین جشنواره کردی مسکو نیز حضور داشته است.

این فیلم راوی داستان مرد مهاجری است که یک بار دیگر سرزمین‌ خود را از دست می‌دهد.

کدخبر: 946296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟