وزیر فرهنگ: فروش میلیاردی سینما را شوخی می‌ گرفتند اما محقق شد

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، حالا دیگر سینمای ۱۴۰۲ ایران اعداد و ارقام ثبت شده و ماندگاری دارد، آماری که شاید خوش‌بین‌ترین کارشناسان حوزه سینما در ابتدای سال نمی‌توانستند پیش‌بینی کنند، با این حالی در حدود ۳۵۲ روزی که از سال گذشت، سینما رکورد جذب مخاطب را در ۲۳ سال اخیر شکست؛ یعنی بیش از ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به سینماها رفتند که از ابتدای دهه ۸۰ تاکنون چنین رقمی را تجربه نکرده بود این عدد در کنار فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینما یعنی حال سینمای ایران رو به بهبود است و در مسیر اوج‌گیری و رونق.

از افزایش فروش و رونق سینما خوشحالیم

محمدمهدی اسماعیلی درباره آمار فروش فیلم‌ ها و سینماها در سال ۱۴۰۲ گفت: وقتی در فصول اولیه سال اعداد فروش را می‌گفتیم و ماه‌های پیش‌رو پیش‌بینی می‌کردیم برخی فکر می‌کردند شوخی است؛ الان در اواسط اسفند هستیم همه دیدند که آن اعداد محقق شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینما محقق شد، طبق آمار در آستانه ۳۰ میلیون مخاطب قرار داریم، آثار سینمایی بسیار پرفروش شدند. امیدواریم سال آینده پررونق‌تر باشد، هر چقدر بالاتر برود باعث خوشحالی ما می‌شود.

اسماعیلی درباره بیمه و مالیات موسسات و فعالان فرهنگی و هنری گفت: روز پنجشنبه -۱۰ اسفند- با رئیس‌جمهوری در خصوص بیمه و مالیات هنرمندان جلسه‌ای داشتیم، قرار شد در این زمینه به زودی تفاهم‌نامه‌هایی میان سازمان تامین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و وزارت اقتصاد و امور دارایی منعقد شود تا همه مسائل مالیاتی و بیمه‌ای برای موسسات فرهنگی، هنری، قرآنی و اهالی نمایش و همه کسانی که دغدغه دارند در حد مطالبات به‌حقی آنها محقق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: گزارش کاملی درباره دستاوردهای هنر و سینما انتهای هفته بعد از جلسه دولت به خبرنگاران و اصحاب رسانه ارائه خواهم کرد.

کدخبر: 976646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟