نقش‌آفرینی فرهنگسرای ارسباران در ترویج موسیقی ایرانی/ برپایی گروه‌نوازی و کنسرت برای هنرجویان

به گزارش رکنا، ارسلان کامکار نوازنده، آهنگساز و از اعضای گروه کامکارها در گفت‌وگوی اختصاصی با روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران با اشاره به لزوم کمک این مجموعه به ترویج موسیقی ایرانی عنوان کرد: در حال حاضر موسیقی ایرانی در کشور به قدری مهجور شده که می‌طلبد مجموعه‌هایی مانند فرهنگسرای ارسباران دو برابر بیشتر همت کنند و در این عرصه فعالیت داشته باشند. اینجا سرای فرهنگ و هنر است و باید در چنین شرایطی که هنر به بن‌بست می‌رسد، نقش‌آفرینی کند.

وی ادامه داد: برپایی کلاس‌های آموزش موسیقی و فراهم کردن فضا برای گروه‌های مختلف موسیقی مهم‌ترین اقداماتی است که فرهنگسرای ارسباران می‌تواند انجام دهد و تا جایی که خبر دارم این جزو فعالیت‌های مداوم این مرکز است و کنسرت‌های متعدد و دوره‌های آموزشی ویژه‌ای در آن برگزار می‌شود.

وضعیت آموزش موسیقی در کشور

کامکار درباره وضعیت آموزش موسیقی در کشور بیان کرد: آموزشگاه‌های موسیقی در ایران خیلی پرتعداد است و با اینکه اوضاع موسیقی به طور کلی مناسب نیست، در زمینه کلاس‌های آموزشی وضعیت بهتر است. البته برخی آموزشگاه‌ها هم معتبر نیستند، ولی به هر حال تعداد زیادی آموزشگاه و استاد معتبر و مجرب داریم که مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به مزیت فرهنگسرای ارسباران نسبت به دیگر آموزشگاه‌های موسیقی گفت: در آموزشگاه‌های دیگر امکان برگزاری کنسرت توسط هنرجویان وجود ندارد، در حالی که این درخواست همواره وجود دارد و هم پدر و مادرها و هم خود هنرجویان از ما می‌خواهند امکان برگزاری کنسرت و گروه‌نوازی برایشان فراهم کنیم. ما متاسفانه این امکان را نداریم ولی خوشبختانه فرهنگسرای ارسباران این امکان را دارد و می‌تواند برای هنرجویان موسیقی گروه‌نوازی و کنسرت برپا کند.

کامکار اضافه کرد: این کنسرت‌ها قرار نیست لزوما مخاطب عمومی داشته باشد و برایش بلیت‌فروشی شود، مخاطبان آن می‌توانند خانواده‌های هنرجویان باشند. اما به رشد هنرجویی که می‌خواهد به شکل حرفه‌ای وارد عرصه موسیقی شود، کمک می‌کند.

کدخبر: 965224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟