مجید قناد: هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

به گزارش رکنا، مجید قناد گفت: بسیاری از عزیزانی که در عرصه هنرهای نمایشی و در بخش‌های مختلف کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه، لباس، نور و ...عمری سپری و مو سپید کرده‌اند، موافق و خواستار ایجاد حریم و حرمتی برای مجموعه به‌منظور حفظ اصالت بنا و همچنین ایجاد فضایی آرام، امن و آسوده برای خانواده شریف تئاتر و سایر مردم عزیزی هستند که در این محیط رفت‌وآمد دارند و از خدمات مجموعه تئاتر شهر بهره‌مند می‌شوند.

قطعاً ایجاد حریم برای این بنا، کاری شایسته، درخور و ارزشمند است؛ به‌شرط آنکه بر طبق اصول درست، دقیق و حساب‌شده انجام شود.

این بنای تاریخی و ارزشمند، قلب تپنده تئاتر کشور است؛ مجموعه‌ای که تنها متعلق به هنرمندان و مردم شریف پایتخت نیست، بلکه یک میراث فرهنگی_هنری ارزشمند برای تمامی مردمان این مرزوبوم به شمار می‌آید.

ایجاد حریم به معنای فاصله‌گذاری بین مردم و هنرمندان نبوده و نیست و گمان نمی‌کنم هیچ‌یک از مدیران فرهنگی-هنری و همچنین عزیزانی که این درخواست را داشته و دارند، چنین قصد و نیتی را مدنظر داشته باشند.

قطعاً این حریم، براساس طرح ارائه‌شده به شکلی خواهد بود که نه‌تنها فضای مجموعه تئاتر شهر مورد لطمه و آسیب قرار نگیرد، بلکه بر ارزش و امنیت این اثر تاریخی افزوده شود.

آنچه در ارائه طرح حریم تئاتر شهر به آن توجه شده، حفظ ظاهر و اصالت این بناست؛ هرچند باید طرح این حریم اجرایی شود تا بتوان درباره شکل ظاهری آن نظر قطعی داد.

ما اکنون تنها یک ماکت از طرح موردنظر را مشاهده کرده‌ایم و بدون شک زمانی که به انجام برسد، راحت‌تر می‌توان درباره آن نظر داد.  البته که با توجه به اهمیت موضوع امنیت و بحث‌های دیگری چون ابعاد تاریخی، اجتماعی و هنری بنا، طراحی حریم پس از بررسی و مشاوره با کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و تایید آن‌ها  نهایی شده و در مسیر ساخت و اجرایی شدن قرارگرفته است.

برای هنرمندان، رضایت مردم در این زمینه از اهمیتی ویژه‌ برخوردار است. هنرمندان همواره برای مردم دست به تولید آثار هنری زده‌اند و تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند. پس احداث و ایجاد حریم نیز قرار نیست تنها به‌واسطه رضایت هنرمندان عملی شود.

نظر تمامی تولیدکنندگان آثار هنری این است که هم‌وطنان عزیزمان که با عشق، علاقه و صرف زمان در تئاتر شهر به تماشای یک نمایش می‌نشینند یا از  فضای بیرونی آن استفاده می‌کنند با خاطری آسوده در این محیط رفت‌وآمد و تردد داشته باشند.

قطعاً دغدغه حفظ ظاهر و زیبایی محیط پیرامونی تئاتر شهر نیز از اولویت‌هایی است که با همکاری سازمان شهرداری عملی خواهد شد.

حریم برای حفظ امنیت مجموعه است و حفظ ظاهر بنا و زیبایی شهری آن به تصمیم و اراده مدیران محترم سازمان شهرداری وابسته است که امیدوارم در این راستا اقدامات لازم و ضروری را انجام دهند.

کدخبر: 959810 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟