حامد عنقا در گناه فرشته به سراغ قوه قضاییه و دست‌های پشت پرده رفته است / سمت درست تاریخ کجاست؟

به گزارش رکنا، سریال «گناه فرشته» جدیدترین محصول فیلیمو و اولین ساخته حامد عنقا در مقام کارگردان است. سریالی پر بازیگر که قرار است روزهای جمعه پخش شود و یکی از سریال‌های پر بازدید و پر داستان این روزها است. داستان سریال گناه فرشته درباره ماجرای یک قتل است که وکیل مجربی به نام حامد تهرانی وکالت متهم پرونده را بر عهده می‌گیرد. متهم پرونده که نامش فرشته است در ماجرای قتل فردی گناه‌کار شناخته شده است که هیچ گونه جرمی مرتکب نشده است. حامد عنقا که سابقه نگارش و تهیه‌کنندگی سریال آقازاده را بر عهده دارد بار دیگر به سراغ یک موضوع ملتهب رفته است و آنطور که پیدا است قرار است باز هم انتقادها به روند دادرسی و نگاه انتقادی به برخی زوایای دادگاه در قوه قضاییه در بوته نقد قرار بگیرد. عنقا که در آقازاده هم انتقادات صریحی به وضعیت دادرسی در قوه قضاییه داشت و شخصیت حامد تهرانی در آن سریال کسی بود که جلوی برخی از قاضی‌های فاسد و پرونده‌سازی‌ها ایستاد.

ویژگی‌ فیلمنامه‌های حامد عنقا این است که سعی می‌کند ساختارشکن باشد و ناگفته‌هایی را از برخی از نقاط تاریک فساد اقتصادی در کشور مطرح کند که تا امروز تصویر واضحی از آن وجود ندارد. جسارت نقد سازنده در آثار حامد عنقا و نشان دادن برخی از کاستی‌ها می‌تواند به بهبود شرایط در یک سیستم کمک کند و نقش هشداردهنده داشته باشد. در سریال گناه فرشته نیز با همین رویکرد روبرو خواهیم بود و می‌توان به تماشای سریالی نشست که فیلمسازش ترسی از قضاوت و فشارهای برخی از جیره خواران ندارد و قصه‌هایش را بدون لکنت تعریف می‌کند.

تجربه ثابت کرده است مسئولان برای شنیدن انتقادها سعه صدر دارند و می‌توان برخی از انتقادها را مطرح کرد. نشان دادن پشت پرده فسادها و رو کردن دست برخی از ویژه خواران می‌تواند جامعه را به سمت سلامت ببرد و سینما و نمایش خانگی نقش هشداردهنده و پیش‌بینی کننده در مسیر رشد کشور در هر حوزه‌ای داشته باشد.

گناه فرشته به سراغ دستگاه قضا و پرونده‌های وکلایی رفته است که سعی می‌کنند سمت درست تاریخ بایستند و همین می‌تواند مقدمه‌ای برای تماشای یک سریال دیدنی و پرهیجان باشد.

کدخبر: 956626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟