تشریح برنامه های فرهنگی آستان پنج تن لویزان (ع) در ایام فاطمیه (س)

به گزارش رکنا، حجت الاسلام جبرائیل ملکی معاون فرهنگی آستان پنج تن لویزان درباره جزئیات برنامه های فرهنگی این آستان اظهار داشت: از 2 شب گذشته ویژه برنامه های ایام فاطمیه در آستان پنج تن لویزان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: قبل از برگزاری این برنامه ها با کمک بزرگان محل و برخی نوجوانان بسته های ارزاق را برای توزیع بین نیازمندان آماده کرده ایم که تعدادی از آنها توزیع شده است؛ حین برگزاری برنامه های فرهنگی هم برخی بسته های فرهنگی هم بین نوجوانان و کودکان توزیع شده و می شود.

معاون فرهنگی آستان پنج تن لویزان تصریح کرد: برگزاری برخی از برنامه های این آستان با مدیریت کامل کودکان و نوجوانان صورت می گیرد و عملا آنها متولی برگزاری هستند که این کار طبق الگوگیری از فرمایشان حجت الاسلام پناهیان است؛ در برخی از این برنامه ها نوجوانان در مراسم ها پذیرایی کرده و ایستگاه صلواتی برپا می کنند و عزاداری و هیات راه می اندازند.

وی گفت: در ایام فاطمیه همچنین برنامه ریزی شده که از برخی بزرگان محل و پدران و مادران شهدا عیادت کنیم که در این اقدام حسنه برخی کودکان و نوجوان حضور دارند تا آنها هم از این دستور دینی نکات آموزشی را فرا گیرند.

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: 167 شهید در آستان پنج تن لویزان دفن هستند و سرکشی از پدران و مادران آنها وظیفه مسئولین این آستان و خادمان آن است.

وی درباره برنامه های امشب آستان پنج تن لویزان افزود: سخنران برنامه امشب، فردا ظهر و فردا شب این آستان خودم هستم و قرار است از نوای دلنشین مداح اهل بیت آقای رفیعی فیض ببریم؛ ضمن اینکه مداح ظهر فردا حاج وحید اسداللهی و فردا شب هم مداح اهل بیت آقای احدی هستند.

معاون فرهنگی آستان پنج تن لویزان اظهار داشت: برگزاری برنامه فرهنگی پرده خوانی و نمایش برای خواهران و برادران ویژه ایام فاطمیه هم برگزار می شود همچنین حلقه های صالحین هم در این آستان از فردا شب مجددا فعال می شود.

کدخبر: 955522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟