«ناچاری» از ۲۲ آذر ماه به نمایش خانگی می‌آید/ آزادی یک زندانی به مناسبت آغاز نمایش آنلاین

به گزارش رکنا، پیش از شروع نمایش فیلم «ناچاری» پریوش جعفری (مجری مراسم) ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: ما امروز کنار هم جمع شدیم که فیلم داستانی «ناچاری» را ببینیم. فیلمی که از محصولات موسسه یکان تصویر تهران  به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا یکانی است؛ این فیلم درباره افرادی است که در طول مسیر زندگیشان به ناچار کاری را انجام می‌دهند که رضایت قلبی از آن ندارند.

پس از نمایش فیلم کلیپ کوتاهی از پشت صحنه فیلم «ناچاری» پخش شد و سپس عباس معینی (عضو هیئت مدیره دارالقرآن) به دعوت مجری پشت تریبون قرار گرفت و گفت:  گاهی وقت‌ها ناچار به انتخابی سخت هستیم و گاهی باید از حق انتخابمان بگذریم و گاهی باید بپذیریم و گاهی ناچار هستیم که آنچه دوست داریم داشته باشیم را نپذیریم. این فیلم یک نمونه و نمادی از چیزهایی بود که می‌توانیم خودمان انتخاب کنیم. آقای دکتر یکانی نمونه کوچکی از جامعه بزرگ هنرمندان و فرهیختگان هستند که در عرصه نمایش دردها، معضلات و مشکلات اجتماعی فعالیت می‌کنند . امیدوارم بتوانیم از این قبیل فیلم‌ها بیشتر کمک و حمایت کنیم و قول میدهم در ادامه زحمات و فعالیت‌های دکتر یکانی هر کاری که بتوانم، انجام دهم.

در ادامه محمدرضا یکانی روی صحنه آمد و گفت: داشتم فکر میکردم درباره چه چیزی صحبت کنم و دیدم بهترین فرصت این است که امروز فقط تشکر کنیم و من از شما ممنونم که فیلم را دیدید و وقت گذاشتید. این فیلم از ۲۲ آذر ماه فیلم به صورت آنلاین اکران خواهد شد.

وی افزود: چند نکته را لازم می‌دانم بگویم، قبل از هر چیز از هنرمندان پیشکسوتی که در این مراسم حاضر شدند و از آقای سید جمال ساداتیان عزیز و آقای فاخر مدیر اجرایی سینما تیراژه ۲ تشکر میکنم.

وی افزود: قبل از «ناچاری» هم با خانم نفیسه نوری به عنوان نویسنده اثری تولید کرده بودیم، ایشان ایده‌ای آورد و بعد من با دوست خوبم آقای پدرام افشار روی این ایده کار کردیم و فیلمنامه «ناچاری» شکل گرفت. از تمامی عوامل و دوستان خوبم ممنونم. سال گذشته در بهمن ماه اتفاق تلخی برای ما رخ داد و متاسفانه یکی از بازیگران خوب فیلممان فریبرز یوسفی نازنینم که جوان با انگیزه‌ای بود را از دست دادیم و امروز می‌خواهم برادرش به نمایندگی از این بازیگر فقید لوح تقدیر او را دریافت کند.

در ادامه با حضور بهزاد رحیم‌خانی و عزت‌الله رمضانی‌فر بر روی صحنه لوح تقدیر این بازیگر به برادرش اهدا شد.

بهزاد رحیم‌خانی هم در بخشی از این مراسم گفت: از دیدن این فیلم بسیار زیبا واقعا لذت بردم و «ناچاری» فیلمی بسیار ساده بود که معضل اجتماعی مهمی را مطرح میکرد و کارگردانی و بازی‌های خوبی را شاهد بودیم.

در ادامه مراسم یکانی اظهار کرد: وقتی خواستیم این فیلم را برای اکران آماده کنیم مساله‌ای ذهنمان را مشغول کرد و با خود گفتیم برکت ساخت این فیلم چیست و فقط قرار نیست که فیلمی را تولید کنیم و نمایش دهیم باید تولید هر فیلم برکتی برای جامعه داشته باشد و به همین منظور با کمک و مشورت دوستان تصمیم گرفتیم تا یک فرد زندانی را که بدلیل مشکلات مالی مجبور است در زندان باشد را بتوانیم آزاد کنیم به همین منظور با کمک ستاد دیه کشور و ستاد دیه استان تهران توانستیم به این مهم بپردازیم و از جناب آقای رحمانی مدیرکل ستاد دیه استان تهران و همکارانشان که بسیار به ما کمک کردند صمیمانه سپاسگزاریم و این انسانهای نازنین بسیار زحمت می کشند و واقعا جا داره از زحمات این عزیزان در این مراسم قدردانی نماییم.

در ادامه مراسم یکانی از آزادی یک زندانی که به دلیل مشکلات مالی در زندان به سر می‌برد خبر داد.

در ادامه این مراسم لوح تقدیر عوامل فیلم «ناچاری» با حضور بهزاد رحیم‌خانی، رضا فیاضی، عزت‌الله رمضانی‌فر، عبدالرضا اکبری ، فرهاد بشارتی، مهرداد ضیایی، قاسم زارع، سیروس همتی اهدا گردید.

فرهنگی

عوامل فیلم «ناچاری» به شرح زیر است:

تهیه کننده و کارگردان : محمد رضا یکانی، نویسندگان : پدرام افشار ، نفیسه نوری، بازیگران : امیرمحمد زند ، شیدا یوسفی ، حشمت آرمیده ، شهین تسلیمی ، رایحه تیموری ، اکرم علمدار و با معرفی منصور صوفی و روژین تیزهوش، فیلمبردار : بهرام لطفی، مدیرتولید : رایحه تیموری، صدابردار : امیرحسین کریمی، دستیار کارگردان و برنامه ریز : شروینه دیدنده، مسئول هماهنگی و برنامه ریز مراسم : امیر حسین غفاری، مدیر اجرایی مراسم : علیرضا شیخ دارانی، تدوین و صداگذاری : محسن جوادی، چهره پرداز : شهره خراسانی، دستیاران کارگردان : حسین خنکا ، مرتضی علیزاده، طراح صحنه : محمد یارمحمدی، طراح لباس : صنم حسین پور، آهنگساز : علی محمد پور، خواننده تیتراژ : بهرام گمار، سایر بازیگران : شروان یکانی ، فاناز سلوکی ، زنده یاد فریبرز یوسفی ، علی اصغر ایزی ، مسعود شهری ، محسن میرزایی ، یاسر حیدری ، راضیه شریفی ، فاطمه هاشمی نسب، منشی صحنه : سارای میرسعیدی، عکاس : سارا ساکی، فیلمبردار پشت صحنه : امیرحسین احسانی، دستیاران فیلمبردار : رامین تیموری ، علی روحی، دستیار صدابردار : امیر حسین قره داغی، دستیاران صحنه : فاطمه یوسفی ، زینب یوسفی، مجریان گریم : یوسف قصوری ، علی سلیمانی ، فاطمه محمدی، تدارکات : نیما اسلامی ، سجاد جنگی ، امیر حسین قاضی، مجری طرح : موسسه فیلمسازی یکان تصویر تهران.

سینما

کدخبر: 952521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟