جشن بزرگ روز جهانی کودک با حضور کودکان کار و هنرمندان/ گزارش تصویری

به گزارش رکنا، روز سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه در مدرسه «صبح رویش» که مختص کودکان کار در محله دروازه غار است، جشنی ویژه کودکان کار به همت مدرسه صبح رویش و دیجیتون (بزرگترین پلتفرم اختصاصی کودکان) برگزار شد.

این جشن باحضور ۱۵۰ کودک از مناطق حاشیه‌ای و حومه تهران که غالبا به دلیل شرایط مختلف از تحصیل محروم هستند برپا شد.

جابزی؛ جایی برای بازی کردن

مینی بوس جابزی (جایی برای بازی کردن) سال‌هاست که توسط کادر آموزشی مدرسه کودکان کار صبح رویش در چهارراه‌های پرتردد تهران راه اندازی شده است که در طول سال تحصیلی، همراه با معلم‌های مدرسه به چهارراه‌ها و مناطقی که کودکان کار بیشتری حضور دارد، مستقر شده و به بچه‌هایی که نمی‌توانند به مدرسه بیایند، درس آموزش می‌دهد.

در این مراسم دختران و پسرانی در سنین متفاوت ۵ تا ۱۵ سال حضور داشتند و ساعاتی را فارغ از کارکردن کنار هم بودن را جشن گرفتند و از کودکی شان لذت بردند و شاد بودند آن هم در روزی که متعلق به آن هاست.

مدرسه جابزی چهارساله شد

در ابتدای این‌مراسم و با ورود بچه‌ها به محیط مدرسه، امین جوزاک مسئول مینی بوس سیار جابزی، با تبریک روز جهانی کودک و تولد چهارسالگی جابزی به بچه ها خوشامد گفت. در ادامه مراسم نیز کودکان با حضور در حیاط مدرسه مشغول بازی های متفاوتی از جمله فوتبال دستی، استخر توپ، نقاشی کشیدن ونوشتن آرزوهای‌شان شدند تا از لحظه‌های حضورشان در مدرسه لذت ببرند. سپس به سالن‌ اجتماعات مدرسه صبح رویش رفتند و از برنامه‌های متنوع این مراسم مانند شعبده بازی، مسابقه‌های فردی و گروهی و نمایش عروسکی که توسط خود بچه‌ها اجرا شد، لذت بردند.

از کنار شما بودن بسیار خوشحالم

کامبیز دیرباز بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در مقابل کودکان صحبت های خود را با ابراز خوشحالی میان بچه ها آغاز کرد و افزود: خوشحالم که بین شما هستم و از امروز به بعد من کلی رفیق دختر و پسر باحال پیدا کردم که می خواهم تا مدت ها باشما رفاقت کنم.

تولد جابزی بر همه شما مبارک

پژمان بازغی دیگر هنرمند کشورمان در این مراسم گفت: تولد جابزی بر همه شما بچه ها مبارک و بسیار خوشحالم که در جمع شما هستم.

باهم مهربان‌تر باشیم تا دنیا جای قشنگ‌تری باشد

در ادامه این مراسم گیتی خامنه مجری برنامه‌های کودک و نوجوان تلویزیون گفت: من حرف خاصی ندارم، چون سال‌های سال برای پدرومادرهای شما حرف زده‌ام و برنامه اجرا کرده‌ام و آنها را دعوت به دیدن کارتون‌های مختلف هرچند تکراری کرده‌ام. باورتان بشود یا نشود این بچه‌های دیروز هم بامن بزرگ شده‌اند

وی ادامه داد: بچه‌های دیروز و بزرگ‌ترهای امروز، پدر شده‌اند و کلی برنامه دارند و سال‌های سال است که می‌خواهیم یک چیز را به زبان‌های مختلف تکرار کنیم؛ دختروپسرهای من، بچه‌های امروز، اگر ما با هم مهربان‌تر باشیم دنیا جای قشنگ‌تری خواهد شد.

انسانم آرزوست

شیما محمدی بازیگر سینما نیز که در این مراسم حضور داشت اضافه کرد: به امید روزی که انسان ها بتوانند هیچ آرزویی را برای کودکان باقی نگذارند. 

در این مراسم کودکان با بریدن کیک چهارسالگی جابزی و دریافت هدایایی از طرف دیجیتون و همراه با هنرمندان محبوب کشورمان، ساعاتی پرشور و نشاط را سپری کردند.

پرواز بالن آرزوها

در انتهای این مراسم با به پرواز در آوردن « بالن آرزوها» توسط کودکان، معلمان و مربیان به پایان رسید. هرکدام از شعله‌های کوچکی که در دل بالن آرزوها بود، حامل هزاران آرزوی کودکانه بود. کودکانی که هر بار با اوج گرفتن بالن‌ها فریاد شادی سردادند.

پژمان بازغی

تصویر از جشن بزرگ روز جهانی کودک

تصاویر جشن بزرگ روز جهانی کودک

تصویر جشن بزرگ روز جهانی کودک

عکس از جشن بزرگ روز جهانی کودک

عکس های جشن بزرگ روز جهانی کودک

کدخبر: 936568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟