امیدوارم دنیامالی برگردد/ می‌توانم دوباره قهرمان آسیا شوم

    به گزارش رکنا ، تیم ملی قایقرانی کشورمان چندی پیش در مسابقات قهرمانی آسیا که در ازبکستان برگزار شد، با کسب 17 مدال طلا، 11 نقره و 7 برنز به عنوان نخست دست یافت. یکی از قایقرانانی که از او انتظار کسب مدال طلا می رفت، محسن شادی دارنده دو مدال طلا و یک نقره پاروزنی (روئینگ) زیر ۲۳ سال جهان و قهرمان بازی های آسیایی گوانگجو بود اما شادی در این رقابت ها نتوانست به مقام قهرمانی برسد و به کسب مدال نقره دست یافت.

شادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی دلیل کسب مدال نقره را تغییر شرایط خود و رفتن به دسته سنگین وزن عنوان کرد.

*در خصوص شرایط تیم ملی قایقرانی بعد از مسابقات قهرمانی آسیا صحبت می کنی؟

اردوی تیم ملی از دیروز شروع شده است تا خود را برای حضوری پرقدرت در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی آماده کنیم.

*وضعیت خودت به چه صورت است؟

من یک مقدار کار شخصی داشتم و برای همین فعلا یک هفته از فدراسیون مرخصی گرفته ام و به نقده آمده ام و از هفته بعد تمریناتم را دروباره از سر می گیرم.

*خیلی ها منتظر کسب مدال طلا توسط تو در مسابقات قهرمانی آسیا بودند اما در نهایت نقره گرفتی؟

علت این موضوع این است که من از المپیک 2012 به بعد دیگر در سبک وزن پارو نمی زنم و به دسته سنگین وزن منتقل شده ام. البته من در این مسابقات هم شانس کسب مدال طلا را داشتم اما از لحاظ بدنی کم آوردم و در نهایت رقیب هندی ام به عنوان قهرمانی دست یافت و من نایب قهرمان شدم. البته با توجه به این که بعد از المپیک مشکلاتیبرایم ایجاد شد و تمرین هایم به طور مقطعی در چین برگزار می شد به نظرم خوب کار کردم.

*در این شرایط می توان از تو در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی انتظار کسب مدال طلا داشت؟

بله، امیدوارم که بتوانم با تمرینات بیشتر به مقام قهرمانی دست پیدا کرده و مانند دوره قبل به مدال طلا برسم. من از رقیبان هندی و چینی ام چیزی کم ندارم اما آنها در شرایط بهتری تمرین و مسابقه انجام می دهند و امیدوارم با مهیا شدن شرایط بهتر من بازهم بتوانم برای کشور افتخار آفرینی کنم. من در سنگین وزن کار دشواری دارم و باید خیلی حرفه ای تمرین کنم. باید نیازهای من برآورده شود. برای تمرین حرفه ای نیاز به مربی تمرین‌دهنده،‌ بدنساز و تغذیه دارم. باید پیست استاندارد داشته باشیم و قایق های خوب در اختیارمان باشد تا با بهترین شرایط تمرین کنیم و مدال بگیریم.

*وضیعت کار با مربی چینی ات به کجا کشیده شد؟

من از تمرین زیر نظر لیو راضی هستم و دوست دارم تا دوباره با او کار کنم اما باید ببینم که فدراسیون چه تصمیمی در این خصوص می گیرد و باید در این رابطه صحبت کنیم.

*امیدوار هستی با حضور محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان، شرایط قایقرانی بهتر شود؟

من از ایشان چندان شناختی ندارم اما امیدوارم که موفق باشند و ورزش ایران با حضور آقای گودرزی رو به جلو حرکت کند. به هر حال قایقرانی ایرانی در طول چند سال اخیر شایستگی های خود را نشان داده و می تواند در رقابت های آسیایی دست پر بازگردد. به شرطی که از ورزشکاران حمایت بیشتری صورت بگیرد و مشکلاتی مانند مربی و پیست نداشته باشیم.

*انتخابات فدراسیون قایقرانی هم نزدیک است. دوست داری چه در این انتخابات بیفتد؟

ما همه به دنبال موفقیت این رشته هستیم و امیدواریم هر کسی که می آید به رشد این رشته کمک کند.

*البته به نظر می رسد خودت تمایل داشته باشی که احمد دنیامالی به فدراسیون بازگردد؟

بله. البته آقای ابراهیمی سرپرست فدراسیون هم در این مدت زحمات زیادی کشیده اما آقای دنیامالی هم در چند سال گذشته اقدامات زیادی انجام داده بود و از ما حمایت های خوبی داشتند و حتی هزینه های اردوی من در چین را داد و امیدوارم که به فدراسیون بازگردد.

 

کدخبر: 902683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟