حبیب سنگتراش کیست؟ / به بهانه اولین سالگرد آسمانی شدنش

به گزارش رکنا، حبیب سنگتراش جهادگر و موسس جهاد دانشگاهی بوده و از مسئولان وزارت علوم بود که در تاریخ 24 آبان 1400 به علت بیماری  درگذشت. حبیب سنگتراش از نیروهای قدیمی و پیشکسوت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود. زنده یاد سنگتراش مسئولیت های مختلفی از جمله معاون اجرایی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را بر عهده داشت،‌ ریاست دو دوره دانشکده خبر نیز از دیگر مسئولیت‌های وی در این سازمان بود.

مرحوم دکتر سنگتراش با توجه به تحمل سال ها بیماری همچنان با تمام توان خود به عنوان جهادگری دلسوز برنامه ریزی های دقیقی داشت تا بنیان حوزه بین الملل دانشگاه علم و فرهنگ (وابسته به جهاد دانشگاهی) را بنا کند و نقش اساسی در فعالیت های بین المللی این دانشگاه داشت.

مسئولیت های اجرایی مرحوم دکتر سنگتراش

ریاست جهاد دانشگاهی تربیت معلم؛ مدیرکل اداری وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛ عضویت در سپاه قدس؛ بنیانگذار و رییس دانشکده خبر؛ مسئولیت دفتر خبرگزاری ایرنا و مهر منطقه ای جنوب شرق آسیا؛ مسئولیت های متعدد در دانشگاه تربیت معلم؛ مسئولیت امور بین الملل دانشگاه علم و فرهنگ و پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی بخشی از مسئولیت های اجرایی مرحوم دکتر سنگتراش بود.

این جهادگر پس از سال ها مبارزه با بیماری، صبر و تحمل و رنج طولانی صبح روز دوشنبه 24 آبان ماه سال گذشته به دیدار معبود شتافت.

مراسم تشییع

براساس اعلام خانواده زنده یاد حبیب سنگتراش، مراسم تشییع پیکر وی صبح چهارشنبه مورخ ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح در بهشت زهرا (س) برگزار و برای خاکسپاری به طرف قطعه نام آوران بدرقه شد.

سالگرد حاج حبیب سنگتراش

قابل ذکر است به مناسبت اولین سالگرد آسمانی شدن وی روز جمعه 27 آبان ماه 1401 مراسم یادبودی بر سر مزارش در بهشت زهرا برگزار خواهد شد و تمام هزینه های مربوط به سالگرد صرف امور خیریه می شود.

روحش شاد و یادش گرامی

کدخبر: 842240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟