چاپ سوم کتاب «بیگانه‌ای در کنار کوچک‌خان»

به گزارش رکنا، کتاب «بیگانه‌ای در کنار کوچک‌خان» نوشته یان کولارژ ترجمه رضا میرچی توسط نشر فرزان روز در قالب ۳۰۷ صفحه و چندین صفحه عکس و سند با قیمت ۸۵ هزار تومان به چاپ سوم رسید.

راوی ما یان کولارژ جوان پس از چندی، مثل هزاران فرد دیگر که درگیر علایق و اهداف انقلابی نیستند آشفتگی، بی‌قانونی، تهدید و هول و هراس شبانه روزی را در این سرزمین متلاطم (ایران) تاب نمی‌آورد. اما در همین دوران کوتاه افامت‌اش یکی از زنده و تصویری‌ترین بیانیه‌های مردم و جامعه شناسانه مربوط زمان و مکانی خاص از زیر قلم‌اش جاری می‌شود.

البته این قابلیت پنهان یک نویسنده یا روایتگر بسیار بیدار و خونگرم و بیان تصویری و جاندار را یان کولارژ در مرحله بعدی جابه جا شدنش در منطقه همچنان به همراه دارد. منزل بعدی او سرزمین ماست. ناحیه گیلان ، شمال ایران درواپسین سال‌های حکومت کهن قاجاریه و اندکی پیش از برآمدن نخستین شاه پهلوی، ناحیه‌ای که به سبب مجاورتش با یگانه کشور اروپایی بیش از هر ناحیه دیگر ایران چه از نظر فرهنگی و چه از نظر سیاسی در طی سال‌ها از رویدادهای همسایه شمالی متاثر بوده و به یک معنی فرهنگی و بیدارترین ناحیه سرزمین ماست.

بیژن تلیانی

کدخبر: 813970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟