جشنواره «شهروندان برگزیده» در همدان

به گزارش رکنا ، سومین جشنواره «شهروندان برگزیده» با هدف شناسایی، معرفی و تشویق شهروندان مسئول در ابعاد و حوزه‌های مختلف با شعار «همدان؛ شهر برتر با شهروندان برتر» شروع به کار کرد.

جشنواره شهروند برگزیده همدان با حضور رئیس شورای اسلامی شهر همدان، شهردار، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان و نماینده کمیته داوران این جشنواره به صورت مجازی برگزار شد.

شهردار همدان در مورد نحوه برگزاری این جشنواره گفت: دراین جشنواره شهروندان اخلاق ‌مدار، قانون پذیر، کوشا، مسئولیت ‌پذیر و خلاق شناسایی و معرفی می شوند تا با الگوسازی در جامعه زمینه برای ارتقای فرهنگ و آموزش‌های شهروندی فراهم شود.

عباس صوفی تاکید کرد: مقوله فرهنگ یکی از اصول مهم و محوری مدیریت شهری است که جشنواره شهروند برگزیده نیز در چارچوب همین رویکرد و اصل مهم برگزار می شود.

نخستین دوره جشنواره شهروندان برتر در سال 97

او با بیان این‌که سال 97 نخستین دوره جشنواره شهروندان برتر کلید خورد گفت: در دوره نخست از بین هزار نفر شرکت کننده، کمیته داوران 68 نفر را در حوزه‌های مختلف انتخاب کرد.

شهردار همدان تصریح کرد: در دوره دوم در سال گذشته هم از بین هزار و 500 نفری که ثبت نام کردند کمیته داوران 18 نفر را به عنوان شهروند برگزیده همدان معرفی کرد.

او اظهار داشت: در دوره سوم جشنواره شهروند برگزیده در 4 بخش شهروند برگزیده با شاخص‌های فردی، شهروند شایسته تقدیر، شهروند افتخاری و شهروند عامل به وظایف شهروندی برگزار می‌شود.

صوفی از رسانه‌ها خواست تا مردم را برای مشارکت فعال در این رویداد دعوت کنند تا لایق‌ترینها عنوان برترین را بدست آورند.

هدف از برگزاری جشنواره «شهروندان برگزیده»

رئیس شورای اسلامی شهرهمدان در این نشست اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره این است که در آینده، شهروندان برگزیده بیشتری در همدان داشته باشیم و بتوانیم همدان را به عنوان یک الگو در کشور معرفی کنیم.

سیدمسعود عسگریان افزود: شورا و مدیریت شهری به دنبال آن است که در حوزه مدیریت شهری، شهروندانی که در حوزه مدیریت شهری همکاری داشته و در جهت ارتقای زندگی بهتر در شهر مؤثر بودند، شناسایی و از آنها تقدیر کند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان این که امسال به دلیل شیوع کرونا این برنامه با تاخیر مواجه شد گفت: اما با تلاش مدیریت شهری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان جشنواره سوم به مرحله اجرا رسید.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این نشست اظهار داشت: در سال‌های97 و 98 جشنواره شهروند برگزیده، برگزار شد و امسال سومین دوره این جشنواره را برگزار می‌کنیم.

روح‌الله وجدی ‎هویدا افزود: علاقمندان برای ثبت‌نام در سومین دوره جشنواره شهروندان برگزیده همدان می‌توانند از تاریخ 15 آذرماه تا 20 دی برای ثبت نام به وبسایت www.TCF.hamedan.ir:globe_with_meridians: مراجعه کنند.

براساس اعلام متولیان برگزاری جشنواره، در بخش «شهروند برگزیده» سه نفر، «شهروند عامل به وظایف شهروندی» پنج نفر و چهار نفر هم به عنوان «شهروند شایسته» تقدیر می شوند ضمن اینکه یک نفر هم به عنوان «شهروند افتخاری» انتخاب خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟