همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی با استانداری قزوین

به گزارش رکنا، تفاهم‌نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و استانداری قزوین، با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه بر همکاری طرفین برای تقویت منابع، فرصت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی، جمع‌آوری، حفظ و پردازش اسناد ملی استان قزوین در مرکز اسناد و کتابخانه ملی این استان تاکید شد.

فعالیت‌های مشترک سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و استانداری قزوین

در بخشی از این تفاهم‌نامه مقرر شد فعالیت‌های مشترک در زمینه شناسایی و فراهم سازی شرایط اهدا یا خرید منابع اسنادی و اسناد خاندان‌ها و مجموعه داران شخصی استان قزوین صورت گیرد. همچنین همکاری طرفین در شناسایی و رفع کسری مجموعه انتشارات کتاب و نشریات استان قزوین برای واسپاری از دیگر بخش‌های امضای این تفاهم‌نامه بود.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم متعهد به تأمین منابع و محرومیت‌زدایی کتابخانه‌های استان قزوین، دیجیتال سازی منابع ملی، سازماندهی منابع کتابی و غیر کتابی، نظارت و ساماندهی بایگانی‌های راکد این استان و همچنین ارائه آموزش‌های تخصصی اسنادی و کتابخانه‌ای در سطح استان قزوین شد.

استانداری قزوین نیز متعهد به انتقال اسناد و مدارک راکد مکتوب، دیداری، شنیداری و الکترونیکی استانداری و همچنین انتقال اصل اسناد، در صورت وجود نسخه پشتیبان از اسناد و مدارک به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟