به گزارش رکنا، مجید باشعور مدیر مسئول انتشارات تایماز، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص محل مناسب برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مصلای تهران گزینه بهتری برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است؛ نمایشگاه کتاب به مدت دو سال در شهر آفتاب برگزار شد؛ سال اول مردم احساس کردند مکان جدیدی است و رفتند تا فضای جدید نمایشگاهی را ببینند. اما در سال دوم شاهد بودیم که کسی به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیامد و بازدید از نمایشگاه کتاب به میزان بسیار زیادی کاهش یافت.

او افزود: مردم برای رسیدن به شهر آفتاب زمان زیادی را صرف رفت و آمدشان کردند؛ به همین دلیل به نظر من مصلای تهران گزینه مناسب تری برای برگزاری نمایشگاه کتاب است. نمی‌توان یک محل دائمی برای برگزاری نمایشگاهی ساخت که سالی یک بار برگزار می شود. یا باید مکانی مانند محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ساخته شود یا اینکه محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران را توسعه دهند. ابن کار بهتر از این است که محلی دائمی برای نمایشگاه کتاب ساخته شود.

مدیر مسئول انتشارات تایماز با اشاره به دلایلی که باعث می شود مصلای تهران گزینه بهتری برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باشد، اظهار کرد: هم مصلای تهران تجربه زیادی در زمینه برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد و هم ناشران و مردم برگزاری نمایشگاه در این مکان را تجربه کرده اند. اگر مسئولان بخواهند مکان جدیدی را برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اختصاص دهند؛ هزینه بر خواهد بود و دوباره باید آزمون و خطا کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟