هفت نفر در حرم مطهر رضوی مسلمان شدند

به گزارش رکنا، مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی روز شنبه  افزود: این افراد شامل یک مرد از روسیه، یک زن از تایلند، یک زن از سوئد، یک مرد از هندوستان، یک مرد از کانادا، یک زن از افغانستان، یک مرد از ژاپن می شوند.

سید محمد جواد هاشمی نژاد گفت: این افراد با مراجعه حضوری در مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی طی مراسمی شهادتین را بر زبان آورده و مسلمان شدند.

وی اضافه کرد: آخرین مورد از مسلمان شدگان، مربوط به دیروز و تشرف به اسلام یک جوان تاریخ‌دان از کشور ژاپن بود که پس از تحقیقات فراوان در حرم مطهر رضوی مسلمان شد.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: این جوان ۲۱ ساله ژاپنی که نام حسین را برای خود برگزید، به دعوت جامعه المصطفی العالمیه و برای انجام پایان ‌نامه به همراه گروهی از تاریخ‌ شناسان شهر توکیو به کشور ایران سفر کرده بود و در این سفر تصمیم خود را برای مسلمان شدن اجرایی کرد.

هاشمی نژاد افزود: تغییر عقیده و مسلک دادن کار مشکلی است و صرف اینکه فقط فرد با فرد مسلمانی آشنا شود و تحت تاثیر وی مسلمان شود تغییر دین میسر نمی شود با این حال، حضور بازرگانان ایرانی مسلمان در نقاط مختلف جهان و حسن سلوک و رفتارشان باعث جذابیت آئین و مرامشان در بین مردم کشورهای مختلف شده و یا همسرگزینی از ادیان دیگر و در نهایت منجر به گرایش آنها به دین اسلام شده است.

وی ادامه داد: هم اینک شاهد گسترش اسلام و حضور چندین هزار نفر مسلمان در نقاط مختلف جهان هستیم که در نتیجه مراودات و تبادلات اقتصادی و فرهنگی و رفت و آمدهای انسانی بوده است.

او اضافه کرد: در مجموع آشنایی با یک بازرگان و همنشینی با او در یک مقطع زمانی، مطالعه و تحقیق درباره اسلام و همسرگزینی از بین مسلمانان موجب آشنایی تازه مسلمانان با اسلام و انگیزه ای برای حضورشان در حرم مطهر رضوی مسلمان شدن بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟