خانه دکتر مصدق به فهرست آثار تاریخی پیوست

حجت الاسلام و المسلمین فخرالدین صابری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در البرز گفت: یکی از آثار تاریخی این استان که در شهرستان نظر آباد واقع شده خانه دکتر مصدق است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز اظهار کرد: این بنا مورد علاقه کسانی است که نسبت به تاریخ ایران آشنایی دارند زیرا از دیدگاه مردم‌ نیز این شخصیت تأثیرگذار در تاریخ اقدام‌ مهمی همچون ملی شدن صنعت‌ نفت را به سرانجام رسانده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این بنا در فهرست آثار تاریخی البرز ثبت شده و تا کنون هم به دلیل سوءاستفاده از موقعیت مکانی و حاشیه سازی های بی مورد به بهره برداری عمومی نرسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین صابری افزود: پیگیری های لازم در این زمینه صورت گرفته و بازسازی این بنا و حفظ و نگهداری لوازم شخصی این شخصیت برجسته نیز در دستور کار قرار گرفت زیرا وی و لوازم مربوطه متعلق به تاریخ ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در پایان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده اعتبارات لازم که به صورت مرحله ای جهت مرمت و بازسازی این بنای تاریخی در نظر گرفته شده در اختیار اداره کل میراث فرهنگی قرار می گیرد و تلاش می کنیم این امر در سال ۹۸ به خوبی انجام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟