شکست تختی، صدرنشینی رحمان

بررسی وضعیت فروش هفت فیلم اکران نوروز در هفته نخست بعد از تعطیلات نشان از افت اندک گیشه سینما دارد. اما همچنان فیلم «رحمان 1400» در صدر پرفروش ها قرار دارد و «متری شیش و نیم» جدی ترین تعقیب کننده این فیلم در هفته جاری بوده است.

فیلم سینمای «غلامرضا تختی» نیز هر چند نسبت به هفته های نخست کمی بهتر فروخت اما همچنان در قعر جدول و با فروشی اندک این هفته را نیز سپری کرد. سه فیلم «ژن خوک»، «پیشونی سفید 3» و «زندانی ها» نیز با فروش متوسط سومین هفته اکران خود را پشت سر گذاشتند.

نکته قابل تامل نیز در بررسی فروش هفتگی فیلم‌ها اینکه هفت فیلم بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در رده‌های اول تا هفتم به لحاظ میزان فروش قرار دارند.

** رحمان 1400 در صدر

در بررسی تازه ترین آمار فروش فیلم های سینمایی، «رحمان 1400» پس از سه هفته نمایش در 140 سالن سینما با فروش 19 میلیارد و 189 میلیون تومان در صدر پرفروش‌های اکران نوروز و هفتگی قرار گرفته است.

در این فیلم هنرمندانی چون مهران مدیری، محمدرضا گلزار، سعید آقاخانی، یکتا ناصر، غلامرضا نیکخواه، ساره بیات، بهرام افشاری ایفای نقش می کنند.

در خلاصه داستان «رحمان 1400» آمده است: «شخصیت اصلی داستان رحمان (سعید آقاخانی) با مشکلات مالی بسیار قصد دارد از مدیرعامل شرکت آقای جالوسی (مهران مدیری) کمک بگیرد ولی آقای جالوسی چکی برای سال 1400 می کشد و...»

دیدن این فیلم به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی علی سرتیپی که در ژانر کمدی ساخته شده برای افراد زیر 12 سال توصیه نشده است.

** متری شیش و نیم در تعقیب

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی نیز جدی ترین تعقیب کننده «رحمان 1400» در صدر گیشه، بعد از دو هفته نمایش در 142 سالن سینما 13 میلیارد و 202 میلیون تومان فروخته است.

این فیلم که در پوستر آن (15+) درج شده است دومین ساخته سعید روستایی است و او این بار نیز به سراغ مشکل اعتیاد رفته و حالا در جایگاه دوم پرفروش های اکران نوروز قرار گرفته است.

فرهاد اصلانی، پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار بازیگران این فیلم سینمایی به تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان هستند.

** چهار انگشت در میانه

سومین فیلم پرفروش اکران نوروزی «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی حمید پنداشته است که اتفاقا این فیلم نیز برای رده سنی زیر 12 سال توصیه نشده است.

فیلم «چهار انگشت» نیز پس از سه هفته در 101 سالن سینما با فروش 5 میلیارد و 457 میلیون تومانی در رده سوم قرار گرفته است.

در «چهار انگشت» که داستانی کمدی دارد هنرمندانی؛ چون جواد عزتی، امیر جعفری، ماییداوی وییز و مونا فرجاد ایفای نقش می کنند.

این فیلم قصه دو دوست است که برای پایان یک کار ناتمام به کامبوج سفر می کنند؛ اما درگیر اتفاقاتی می شوند... .

** زندانی‌ها در اوج

فیلم سینمایی «زندانی‌ها» ساخته مسعود ده نمکی دیگر اثر ژانر کمدی اجتماعی با نمایش در 121 سالن سینمایی با فروش 2 میلیارد و 242 میلیون تومان در رده چهارم پرفروش‌های هفتگی قرار گرفته است.

در این فیلم هنرمندانی چون هدایت هاشمی، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری و.. بازی کرده اند.

«زندانی‌ها» داستان دانشجوی جوانی است که قصد دارد برای پایان نامه‌اش روی زندانی‌هایِ زندانِ قصر تحقیق کند. در واقع ده‌ نمکی قصد دارد در این فیلم تاثیر معنویات بر زندانی ‌ها را به تصویر بکشد.

** پیشونی سفید 3 در افت

اما تنها نماینده سینما کودک در اکران نوروز با نمایش در 127 سالن سینما در رده پنجم پرفروش های هفته قرار گرفته است.

«پیشونی سفید 3» که تنها نماینده سینمای کودک در این روزهای اکران سینمای ایران است در مجموع یک میلیارد و 157 میلیون تومان فروخته است.

در این فیلم پربازیگر هنرمندانی چون پژمان بازغی، لیلا اوتادی، ارسلان قاسمی، ترلان پروانه، محمدرضا شریفی‌نیا، سیدجواد هاشمی، امیر غفارمنش، هومن حاجی عبداللهی، ساغر عزیزی، امیررضا احمدی و حسام نواب صفوی ایفای نقش کرده اند.

«پیشونی سفید 3» در ادامه فصل قبلی ساخته شده و در آن برای آهوی پیشونی سفید اتفاقات تازه ای می افتد و درگیر ماجرایی جدید می شود.

** ژن خوک در تعجب

فیلم سینمایی «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی نیز بعد از سه هفته نمایش در 71 سالن سینما با فروش یک میلیارد و 407 میلیون تومان در رده ششم پرفروش های هفتگی قرار گرفته است.

در این فیلم هنرمندانی چون هادی حجازی‌ فر، سینا مهراد، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، الناز حبیبی و جمشید هاشم‌ پور ایفای نقش کرده اند.

هنوز خلاصه ای از داستان این فیلم منتشر نشده است اما گفته می شود نام این فیلم کنایه ای به اظهار نظر یکی از آقازاده ها درباره «ژن خوب» است که چندی پیش جنجالی در فضای مجازی ایجاد کرد.

** غلامرضا تختی در قعر

آخرین فیلم جدول پرفروش های گیشه نوروز به فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی رسیده است که طی سه هفته نمایش 876 میلیون تومان فروخته است.

این فیلم روایتی از کودکی تا مرگ تختی، کشتی گیر پهلوان و اسطوره ورزش ایران است که به سبک سیاه و سفید تولید شده است.

محسن تختی، شاهرخ شهبازی، علیرضا گودرزی، امیررضا فرامرزی، ماهور الوند، بهنوش طباطبایی، مجتبی پیرزاد، آتیلا پسیانی، فرهاد آئیش و پریوش نظریه بازیگران فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» هستند.

هر چند تعطیلات نوروزی به پایان رسیده اما همچنان هفت فیلم اکران نوروزی تا 2 هفته دیگر به نمایش خود ادامه خواهند داد و باید دید که در ادامه وضعیت فروش این آثار به کجا خواهد رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 468671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟